tisdag 1 oktober 2013

Gårdagen

Måndagen kom och flöt förbi väldigt fort och aktivt. Åkte tidigare från jobbet då jag hade tandläkarbesök vid 13.30. Så som de senaste gångerna jag varit till tandläkaren blev också detta besök ett Fiasko med stort F. Orkar inte gå in något mera på det, men kan säga så mycket att jag verkligen börjar tappa humöret på hvc.

Efter tandläkaren åkte jag till stallet och började med att diska nya foderlårar medan Sandra och Hanna tog ut Sindi och Pale på en terrängtur och Channa och Pia fixade ny hage åt Stormisen och Uni. Uffe flyttade till nya jaktmarker en bit bort på lördagen så nu går Stormisen och Uni ihop. Ihopsläppet gick bra och odramatiskt, båda är väl så lata att de inte orkar ta sig besväret att stressa upp sig :)

Jag hämtade upp Stormisen från hagen och borstade igenom honom. Han har nu gått några dagar med sitt fleecefodrade regntäcke från Horze och redan märker man att han har märken på bogen, möööö! Aldrig att Amigo-täcket lämnat några märken eller suttit dåligt hur mycket han än fräst omkring. Sorligt men sant får han nöja sig med detta täcke så länge tills jag kan klä på honom hans 200-grams amigotäcke med hals, för jag har verkligen inte varken råd eller lust att skaffa honom ett fodrat regntäcke från HW. Någon dag nog, men inte nu. Måste verkligen skryta med att jag aldrig tidigare stött på så kvalitativa täcken some Horsewares, total särklass och my hat is off.

Vi klädde på honom selen och ditotyglar och så blev han longerad. Konditionen har verkligen stigit på den hästen och energin hand i hand med den. Jag tycker att han jobbade bra igår och har ingenting att klaga på :)

Efter stallet åkte jag hemåt och fick nästan direkt Tessi och Jessy på besök. Vi pratade strunt i en god stund innan de åkte och jag pausade en stund.
Senare besökte jag Majava för lite catching up, terapisession och massor av bollande, funderande och ett försök att förstå och kanske acceptera det omöjliga. Vi kom inte fram till något svar även om vi har en ganska stark möjlighet. Vi kom också fram till att även de längsta av nerver brister någon gång och ingen skall behöva ta detta. Jag tycker att jag haft ett otroligt tålamod i detta och är stolt över mig själv med vilken väg jag valde att gå och att mitt samvete än så länge är rent. Så skål för mig :)

2 kommentarer:

  1. horseware är oslagbart! :) det får man skryta om!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är verkligen imponerad :) Till de riktigt kalla dagarna har han ett 350 grams fullneck från Horze, du kan gissa om det kliar i fingrarna att "råka" tappa bort det så att jag måste köpa ett från HW ;) :D

    SvaraRadera