måndag 28 oktober 2013

Chill måndag

Dagen har varit ganska lugn, helt skönt i det förkylda stadie jag är. Denna jäkla förkylning har hållit i sig nu i över en vecka, och för några dagar sedan fick jag någon slags sår på tungan, som om den översta hinnan hade frätts bort, aj. Fick tid till hvc idag och visade tungan, det kom fram att jag har såkallad geografisk tunga (karttakieli på finska). Det är en sjukdom som är helt ofarlig, drabbar 2-3 procent av befolkningen och den går inte heller att bota, skoj. Sjukdomen kommer och går, men har man en gång fått den har man den hela livet, dubbelskoj. Sjukdomen har samband med psoriasis, behöver dock inte uppstå, trippelskoj. Detta smittar dock inte, det var ju bra :)

Har också varit till stallet och longerat odjuret. Det var meningen att vi skulle rida ut, men det blev linan istället, dumma jag. Han får nu vara två dagar ledig, det är han värd, sötnosen.
Vi chillade med Sandra, kollade gamla foton (oh, memories) åkte till Karis för ohälsosam lunch och planerade födelsedagsfester.

Har varit hemma hela kvällen och pysslat lite smått och gott. Har hjälpt pappa att flytta båten för vinterförvar, tvättat tre schabrak och putsat upp min westernsadel.

Morgondagen vet jag inte, kanske träffa Sandra en sväng? Efter klockan 16 drar vi med Malin på Shopping till Lojo, kul kul kul!

Sov gott, alla söta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar