söndag 6 oktober 2013

Söndagsfeeling

Stormisen fick vara ledig idag, men imorgon kör vi :)

Jag skulle städa kaninburarna idag, och då jag gick ut och kikade in i Grålles bur såg jag ganska stora färska blodfläckar. Typiskt, ännu mera kul! Om jag hade tvingats avliva en kanin ännu idag hade jag gått och grävt ner mig och kanske stigit upp nåt tag i maj..
Jag gick in efter mamma och pappa och så examinerade vi kaninen. Han var lite klottig vid baken och hade lite blodig avföring men såg annars helt okej ut. Han fick springa en stund i hagen, vilket han tyckte var superkul, och efter det flyttade jag in honom. Jag hade tänkt ha kaninerna ute ännu en tid, men det är mycket lättare att följa med hur han mår om han är inne så nu bor han i vardagsrummet. Som han ser ut nu mår han bra och äter hö med lite långa tänder. Stackaren hamnade på hödiet i några dagar vilket inte uppskattas, men sånt är livet. Han är pigg och glad annars, så hoppas han klarar sig. Det är bara lite skrämmande då det var rent blod och jag inte vet varifrån det kommit. Suck.

Jag har också varit ner till stranden för att tömma båten och ligga på bryggan en stund för att kolla in alla fiskbebisar som bor vid bryggan. Vädret har varit kanon och det var skönt att nolla huvudet med att bara sitta och titta ut över vattnet.

På eftermiddagen åkte jag in till Karis för att träffa Nina och Anton över enkopp kaffe. Tiden flög iväg och snabbt var det dags att styra nosen mot Svartå för en update med Malin.

Imorgon är det ledigt hörni, sköönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar