tisdag 15 oktober 2013



Fick en Blog your heart out award av Cecilia och det passar väl inte bättre än att ta sig an utmaningen en sömnlös natt som denna. 

1. Vad eller vem uppmuntrade dig till att börja blogga?

Jag har alltid älskat att skriva, och vad passar inte bättre då än en blogg? På den tiden som jag började fick jag pepp av Cecilia och Ida att starta en blogg, jag var ju väldigt mycket i östra nyland och med en blogg kan man ju dela med sig av sitt liv utan att träffas varje dag. Den huvudsakliga händelse som fick mig att starta bloggen var dock då jag bestämde mig för att lägga igång Stormis ordentligt, och på den vägen är det.

2. Hur valde du ämne att blogga om? 

Som jag skrev i första frågan så var det just om Stormis. Väldigt länge ville jag hålla bloggen som en renodlad hästblogg, men under det senaste halvåret har jag låtit min vardag smyga in mer och mer, och i dagens läge skulle jag säga att jag delar med mig av allt, i för- och motgångar och kanske också på gott och ont. 

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?

Det var en fråga modell knivig. Jag delar med mig av så gott som allt på bloggen och försöker vara så öppen som möjligt. 
En grej är kanske ett småbarnsligt "tvångsbeteende", detta håller jag dock till all lycka på att växa ur. Då jag var liten var det mycket värre. Jag måste ta i ett dörrhandtag med båda händerna var för sig, göra allt ett jämnt antal gånger och måste äta lika många godisar av samma färg. Det gick inte att äta 3 eller 5 gummibjörnar, det måste vara  någondera 4 eller 6. Detta gällde i stort sett allt jag gjorde, men som sagt har jag växt ur det mesta.
Andra saker är att jag är otroligt fascinerad av små ärr, jag tycker dessa är vackra och berättar något om människan som bär på dem. Har själv ett ärr precis under det högra ögonbrynet (en incident med en wc-dörr som lossnade och föll i huvudet på mig i dagis, mindre fascinerande historia..) och önskar nästan att det vore mer framträdande än vad det är. 
Jag är också väldigt fascinerad av händer, det första jag lägger märke till hos en människa, oftast av det motsatta könet, är dennes händer. Händer är så vackra, gärna graciösa händer med långa, slanka fingrar, *mmm* :) 

4. Vilka tre ord beskriver din stil/dina egenskaper?

Min stil: bekväm, egen, klassisk
Mina egenskaper: omtänksam, vidskeplig, öppenhjärtad

5. Vad gillar du att göra då du inte bloggar?

En lite dåligt tiajmad fråga just nu, då allt känns mörkt, men bortsett från det så finns jag en betydande del av min vakna tid i stallet. Älskar också att umgås med mina kick ass-vänner och det finns inget bättre än att vira in sig i en varm filt med en kopp kaffe och goda vänner en kylig höstkväll med samtalsämnen som aldrig tar slut. Jag gillar också att teckna, laga mat, baka och så gillar jag att följa med gamla tv-serier. Förr läste jag också mycket, men det mesta av de sistnämnda punkterna finner jag ingen som helst glädje i för tillfället. Vet dock att jag någon dag kommer göra det igen, och ser fram emot det :) 

Hoppas att mina svar gav er något nytt, och ger nu awarden vidare till några bloggare. Man skall väl egentligen ge den vidare till fem, men den siffran får jag inte ihop utan att någon som redan fått den skulle få den igen.. :)
De två bloggare som jag nominerar är:

Hanna (lillamamman.blogg.se)
Karolina (karoslifestyleeh.blogspot.com) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar