måndag 14 oktober 2013

Minä olen pallo

Av rubriken att döma kan ni dra slutsatsen av vad som händer i mitt huvud nu. Inte så mycket. Känner mig väldigt olustig igen och vill bara spola tillbaka tiden till våren. Så som det är nu så orkar jag inte mera med allt i huvudet, jävla skit. Blir tokig.

Var på förmiddagen till Karis med mamma och styrde efter det nosen mot stallet.

Anna har höstlov denna vecka så hon kom till stallet och vi tog ut Barbie och Pale på en tur. Jag och Sandra körde Barbie medan Anna red Pale. Vädret var fint och det var kul att vara ut med pigga hästar. Då vi kom tillbaka hade Pia och Channa anlänt till stallet så vi pratade strunt en stund innan Sandra bjöd på paus med årets första glögg. Nam.

Jag tog upp Stormis och fixade igång honom för dressyr på betet. Han var så J Ä K L I G T trög i början så passet koncentrerades totalt på framåtbjudning. Seriöst, såhär seg har han inte varit på väldigt länge. Vem vet, kanske han speglar min sinnesstämning..
Sandra fick efter lite stridas och en stund i skamvrån fason på honom och då gick han riktigt vackert, även om han nog ibland försökte maska. Då Sandra slutade passet var han verkligen slut och ganska så svettig, så jag hoppade över min ridning idag så han inte skulle somna.

Jag borstade igenom honom och så fick han höghalsad fleececooler under täcket då han gick tillbaka i hagen. Det har ju börjat bli lite kallare nu så jag hoppas att mina HW-täcken kommer snart.

Ikväll blir det hyss med Tessi och Jessy och imorgon har vi prickat in ett manegebesök, hoppas det går vägen. På morgondagskvällen är det träff med fina Malin som står på schemat :)

Bilder från idag kommer då jag fått dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar