måndag 7 oktober 2013

Krämer Pferdesport

Kvällen flöt vackert förbi i sällskap av Tessi och Jessy även om vi igen lyckades missförstå varandra så träffen blev lite på en timme försenad, men bättre sent än aldrig är ju våran melodi ;) Dock tycker jag att våra solklara kommunikationsproblem börjar bli lite småtypiska, men någon dag kommer vi väl lära oss :D
Lyckades också bli vettskrämd av ett samtal och jag satt redan i bilen för att åka upp till byn i illfart men det visade sig också vara lite smådramatisk, haha! Men, ingen skall komma och säga att vi inte bryr oss om våra vänner :)

Maria ringde igår och upplyste mig om en tysk nätsida, Krämer Pferdesport, som har ett väldigt stort utbud, klicka in er där för att kolla runt lite vetja. Jag blev sugen på ett Amigo Insulator 150 gram, Effols Haut-Lotion, tvättmedel till Wintecsadlarna och HEY's impregnerande tvättmedel för utetäcken. Allt detta skulle gå för 90€, så tror nästan jag kommer beställa dessa.
Har också kollat runt lite efter stigbyglar till hoppsadeln och en ny gjord till hoppsadels då den jag har är för lång. Jag har ju en pansargjord men det känns lite onödigt att nöta på den nu då han hoppas så smått ännu och då hanför tillfället är utan skor. Råkade hitta båda hos Börjes och blev riktigt glad då priserna där passar min plåmbok. Sadelgjorden jag hittade där är samma märke som dressyrgjorde jag har och är verkligen nöjd med den.


HW Amigo Insulator

Effol Haut-Lotion

Wintec putsmedel

HEY Impra-Wash

De svarta stigbyglarna. Dessa borde ge bra fäste till hoppsadeln.

Anatomisk lädergjord från Cheval

Imorgon åker jag till stallet direkt på morgonen. Veterinären kommer och rutinkollar Stormisens tänder. Dett är andra rutinkollen som jag tar till honom bara för att vara på den säkra sidan. Jag har fortfarande sjukt dåligt samvete över att hans tänder och mun var i så dåligt skick då han blev raspad ifjol på hösten, piggar och sår hit och dit, huu!
Efter kontrollen tror jag att jag vill longera honom över bommar och cavaletti, men det får vi se imorgon.

På dagen skall jag med mamm till Ekenäs för olika ärenden, och senare på kvällen skall jag med Malin till Ekenäs. Det må bära eller brista igen en gång, men denna gång behöver jag stöd och Malin är så snäll och ställer upp, även om det är ganska mycket begärt. Ett stort tack till dig <3
Ännu senare skall vi träffa Tessi och Jessy för en update.

Men som sagt, det bär eller brister.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar