torsdag 10 oktober 2013

#teamTyra

Det har varit något av ett ramaskri på skvallerbloggarna de senaste dagarna vilket säkert ingen bloggläsare lyckats missa. Tyra har blivit smutskastad och uthängd i Kissies och Peter08's podcast och har nu tagit tag i saken.

Personligen dansar jag victorydance, så otroligt bra att någon tar tag i detta förbaskade näthat som dyker upp och förpestar så mycket på internret i dagens läge. Att det dessutom är en såpass inflytelserik profil som Tyra gör inte saken sämre.
Jag har följt Tyra länge (ni son inte läst någon av hennes bloggar skall kika in direkt, tyrashästar.se och tyras.se) och ser henne som en väldigt stor inspirationskälla inom hästvärlden. Hon verkar som en tjej med skinn på näsan och värderingarna där de skall vara i det stora hela och sånt gillar jag. Den perfekta förebilden helt enkelt.
Kissie kan jag inte säga det samma om. Under den tid jag läst bloggar kan man räkna de gånger jag klickat in mig på kissies.se på en hand. Det behövs bara ett ord att beskriva vad jag har att säga om henne och bloggen: kräkreflex. Verkligen inget förebildsmaterilal här inte.

Här måste jag passa på att lyfta på hatten för alla mindre bloggare och framförallt läsarna här i svenskfinland. Det fanns en tid som merparten av alla kommentarer som skrevs sorligt nog var negativa, ibland rent elaka. Pricken över i var den anonyma signaturen. Visst, vi lever i ett fritt land var alla har rätt att ha sina egna åsikter och "sananvapaus" men detta ger ingen rätten att vara elak. Jag står hårt på att ha egna åsikter och gärna starka så länge man kan stå bakom dem, men kan man inte kommentera konstruktivt eller i en vacker ton skall man inte kommentera alls. Framförallt inte anonymt. Jag har den inställningen till en anonym, elak kommentar att den inte är värd något. Är man så klen att man inte kan stå för vad man spyr ur sig är inte orden värda ett dyft.
Anyway, jag vill lyfta hatten, jag tycker att stämningen har bättrat otroligt, keep up the good work!

Så nu återstår bara att följa med hur det går i detta, må bäste bloggerska vinna :)
Go TeamTyra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar