tisdag 25 februari 2014

Ynklig

Hej all från ett ynkligt, stackars barn. Det kändes mycket bättre på dagen, men nu är jag helt totalt täppt och det känns som om jag hade bomull i huvudet. Mysigt.

Gick kanske på en ididotisk nitlott då jag mot förmodan åkte till stallet idag, men jag kände mig ju så mycket friskare på dagen och så var det så vackert väder. Deumt huvud så får kroppen lida heter det visst..

I stallet har det rullats benlindor, fxats och motionerats hästar i det soliga vårvädret. Det må vara februari, men det är sån vår i luften att det är inte lite. Vi körde ut Barbie en sväng med Pale på släp medan Stormisen och Sindi blev longerade. Sindi lossar redan päls som för en liten by, skulle jag äga en hel spinnrock hade jag spunnit garn och stickat en tröja. Bara för att ;)
Stormisen har också börjat fälla, men inte nära på i samma omfattning som Sindi. Han hade dock passat på att rulla sig nu då han inte är täckad, ojj vad skönt! Och ojj vad mycket intorkad lera :D Det kan jag dock bjuda honom på, ökar bara bandet mellan oss och hans blodcirkulation med långa ryktningar, och visst är det ganska mysigt :)
Han blev som sagt longerad med inspänningar, han gick helt ok. Man får honom att gå ganska fint, men det krävs kontinuerligt arbete att föra fram honom. Latmask :D

Då stallet och hästarna var klara gick vi in, fixade middag samt åt den och så reste vi till Australien. Det var dock ett väldigt sorligt avsnitt idag, snyft. Bör påminna mig själv att det bara är fiktivt, annars hade jag suttit i en pöl på golvet och storgråtit. Blödig? Jag? 
Då vi släpat upp oss ur soffan fixade vi kvällsstallet och matade våra lurviga små vänner innan jag åkte hem.

Och här sitter jag nu, passligt sent med en kopp kaffe. Hiskeligt gott kafe för den delen, det var tydligen ingen dum ide att ha storrengöring på kaffekokaren. Tvättade nyss, till min mors stora glädje, ett schabrak, en grimma och ett fleecetäcke. Hehe, någonstans skall det väl synas att en del av familjen består av hästfolk och fyrbenta vänner, då kan det lika bra vara i tvättmaskinen ;)

Mamma och pappa har inte ännu kommit hem, så jag tror jag skall skära upp lite ananas, smyga iväg med katten och slökolla lite srier. Jag är i valet och kvalet om jag skall åka till skolan imorgon, men det får väl tillståndet på morgonen avgöra. Puss på er alla fina och god natt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar