tisdag 4 februari 2014

De sista kottarna lämnade granen..

Hej alla söta! Nyss hemkommen från Ekenäs och hungrig som en liten varg. Det orkar jag dock inte rikta några större tankar emot, jag må väl överleva ;)

Jag är stolt över att ha skrivit hela två och en halv sida på examensarbetet idag. Nu har jag bara en färg kvar att skriva grovt om, sedan kan jag börja finslipa med all ny litteratur jag kommit över. Så skönt då det arbete som för några månader sedan verkade totalt oöverkomligt nu känns helt OK och helt klart i mitt huvud. Det att jag typ älskar att skriva arbetet och forska i ämnet, det är bara ett fett bonus.

Då vi gav upp med Lotta vid 15 sökte jag upp Carina och Emil som satt i ett klassrum och jobbade och chillade en stund där och gjorde otrolika konstverk på vita tavlan. Just innan 16 tassade viiväg med Carina och spenderade en stund raklånga på hennes golv innan vi fixade till en plättsmet.
Då Emil uppenbarade sig stekte vi blåbärsplättar. De såg inte så himla aptitliga ut, men smaken var det inget fel på. Jag tycker blåbären gjorde plättarna saftogare än vanligt, mums! Mätta och belåtna bänkade vi oss i sängen på rad och kikade ett avsnitt The Bold and the Beautiful och alltför många Pingu-parodier. Och i samband med dessa totalt hjärndöda parodier hoppade nog de sista kottarna ur granen. Hur dålig humor får man ha?

Vid 19 infann vi oss i skolan för Skuffis Elevkår rf 's årsmöte var vi gick igenom det gågna året och så införskaffade jag mig två nya märken till min älskade halare. Nu sitter jag här, lite rastlös men det får man ta. Skall just hoppa i duschen och sedan göra mig i ordning för en date med John Blund.
Imorgon plockar jag upp Lotta i vanlig ordning och så intar vi Atrium med våra datorer, böcker och kompendier. Vid 15 gör vi jungfrutur till Korv Görans och vid 18 är det Vinterolympiad. En fullspäckad dag igen, jeijj :)

Aktiva studeranden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar