lördag 22 februari 2014

Vår i luften

Hej! Jesstas vilket vårväder det är. Även om det är mulet smälter snön, fåglarna kvittrar och doften av vår växer sig allt starkare. Om solen skulle förmå sig titta fam skulle det vara riktigt behagligt.

Jag återvände hem från östrare bräddgrader på torsdagskvällen och det första jag gjorde var att ta en skön promenad med Malin. Känslan av underbar barnslighet slog oss med storm vilket resulterade i att vi lade telefoner och nycklar åt sidan och rullade ner för en pulkabacke. Den där känslan att ha en kompis med lika mycket barnasinne kvar som man själv ^^

På fredagen kände jag mig inte alls motiverad att åka till skolan, men det dåliga samvetet över det beslutet fick mig istället att diska, städa, tvätta benskydd och skura golvet i duschrummet. Nästa gång lönar det sig väl bara att åka till skolan istället.. ;)
Eftermiddagen spenderade jag i Fagerdal med allt från kaffe, motionering av hästar och middag. Kul :)
På kvällen var Tessi och Jessy ner till Råbacka en sväng, jag besökte Malin och så satt jag tillsammans med Marcus och Majava och planerade, drack kaffe och pratade strunt långt in på småtimmarna. En fin fredag i gott sällskap med andra ord.

Idag kommer vi att fira att den första av oss i vårt lilla Svartågäng, Shide (Robert eller Roope är andra benämningar, men vi känner honom som Shide), kommer upp i en ålder halvägs till femtio. Alltid kul med födelsedagar och att fira, det negativa med grejen är att vi alla följer tätt inpå i samma spår. Undertecknad kommer att stå nästa i kö och jag känner mig verkligen inte mogen för det. Nope. Men man är väl så gammal som man känner sig.. :)
Anyway så börjar kvällen i Ekenäs bowlinghall och fortsätter på en fritidsstuga någonstan i Tenala. Jag har lovat mig som kusk, men med tanke på att jag har min första ridlektion sedan länge imorgon är det kanske inte helt bedrövligt :)

Nu tittar den där vackra solen fram bakom ett moln, därmed tid att avsluta här och njuta av tillvaron. Ha en skön lördag alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar