torsdag 10 oktober 2013

Trevlig kväll i en rökstinn källare

Vid sjutiden igår på kvällen styrde jag min trogna gamla Volvo ner mot Romsarbyskogarna för en kväll med Majava och Marre. Marre kom på måndag hem tillbaka efter en sex månader lång specpraktik på en farm modell större i South Dakota.

Det var en väldigt trevlig kväll med massor av skratt (kvällens största skämt blev 377,70, lyckat älskling, lyckat!), lite spekulationer, gamla minnen och samtalsämnen som aldrig tog slut. Marre berättade för oss alla sina historier från Amerika och jag berättade för honom det han inte redan visste om Mr Svin. Det framkom dock att han var ganska uppdaterad då han läst min blogg :D Weii, min lilla blogg har varit ända till Amerika och vända :)
Timmarna flög iväg och jag fick igen känslan av att tiden stått stilla. Allt är som det alltid varit. Lite starkare, lite klokare, lite upplevelserikare och med lite mera skinn på näsan, men fortfarande exakt samma personer. Denna känsla har jag också fått med Malin. Tiden har gått, men ändå stannat och behållit det absolut viktigaste. Det går att komma tillbaka. Till dem man kan lita på och som vet var man står. Till dem man själv vet var man har. Till dem kan man alltid komma tillbaka.
Jag älskar den känslan då man är riktigt bra vänner sedan en lång tid tillbaka. Man behöver inte ringas varje dag eller träffas varje dag i flere timmar. Den känslan då det gått ett halvår, ett år, och man träffas igen och känner sig som hemma och kan skratta och umgås som om det vore igår. Det är vänskap. Det är något som jag i min lilla värld skulle kunna kalla för själsfränder. Och det är framförallt något som man skall värna om.

Vi halv ett var jag hemma efter en mycket trevlig kväll. Kollade sista avsnittet av sista säsongen Angel och blev lite besviken. Jag har ju sett säsogen tidigare, men kom inte ihåg att den slutade såhär. Så abrupt och man vet typ inte hur det slutar. Höh.

Vid ett skall jag åka till stallet och se vad vi hittar på med Sandra. Vi hade lite i tankarna att åka till planen idag men den var i så dåligt skick så det fick vara. Detta är superdåligt med hösten, nämligen svårare att hitta bra underlag att rida på. Om det hade hållits torrt hade det ju bara varit att fortsätta rida på vallen men det har ju regnat så himla mycket nu den senaste tiden. Pöhh.
Nåja, nåt kul lär vi väl hitta på, det gör vi alltid :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar