lördag 5 oktober 2013

Horseware-heaven!

Som jag skrev tidigare blev jag besviken då Horze-täckena sitter så illa på Stormisen. Tre stycken av dem har jag nu sålt, och detta resulterade i att jag fick knäpp-släpp och beställde hem två Horseware-täcken. Har tidigare beställt två HW-täcken av en kvinna på FB's hästprylis som köper in gamla färger direkt från Irland.

Täcke nummer ett som jag köpte är ett Amigo Bravo 100 gram med löstagbar hals. Jag tror inte att jag alls kommer att använda halsen, men det kan ju vara bra att ha någon gång. Detta täcke kommer jag att ha istället för det fleecefodrade regntäcke han har nu.


Amigo Bravo

Det andra jag köpte är ett 400 gram onepiece Amigo Bravo Heavy 12 för de kalla februaridagarna. 400 gram är kanske lite att ta i, men det fanns inget passligt med typ 300 gram. Han lär ju inte frysa i alla fall :)


Amigo Bravo Heavy 12

Nu lever jag i hoppet att aldrig mera behöva köpa ett täcke till Stormisen. Ett fleecetäcke kanske då det behövs, men that's it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar