söndag 13 oktober 2013

En lite bättre kväll

Åkte till stallet vid 4, hämtade upp min häst och livet blev direkt en aning ljusare. Det blev inte bra, men ljusare. Att få mysa in sig i hans varma mule och veta att han älskar mig gränslöst, kommer aldrig frivillit att lämna mig och han älskar mig som den jag är. Unconditional love, från båda parterna. Jag älskar dig Stormis <3

Sandra hade i planerna att vi skulle rida ut, men jag hade ingen som helst inspiration. Vet inte varför, vädret var kanon, hästen var kanon och sällskapet kanon, men jag ville inte. Korkat, själviskt och idiotiskt kanske, men så kände jag mig idag och det kan inget ändra på. Snark.
Anyway så borstade jag honom och klädde på honom sadel och träns. Jag lade ett nytt schabrak på honom, ett skitsnyggt från LamiCell, men det är ju nästan lika stort som ett täcke. Nåja, det må väl duga..
Sandra kom ut och jag deklarerade att jag inte villa rida ut, men skulle bli glad om hon ville hålla en lektion för mig istället. Snäll som hon är så höll hon en skrittlektion för oss.

Stormis maskade som om han skulle få betalt, dubbelsnark. Visst fick jag igång honom, men jag har inte musklerna i såpass bra skick i skänklarna att jag skulle klara av att hålla upp det. Aningen frustrerande, men med träning skall det nog bli bra. Nästa gång kommer jag dock att rida med mina flexi-sporrar. Har aldrig ridit med sporrar tidigare, men nu tänker jag prova. Det är svårt att lära sig något på en häst som man måste ge i för kung och fosterland bara för att hålla igång. Spö vill jag inte rida med, en orsak är så enkel att jag tycker det blir mycket svårare att hålla händerna rätt då där är ett spö med och spökar (höhö, spö som spökar..)
Vi övade på sitsen och red på volt hela lektionen. Ibland sökte han neråt, men då jag korta tyglarna så stretade han mest emot bettet och lekte att han inte förstod något alls. Det var dock mycket bättre än ingenting och handduken kommer inte kastas in, nepp.
Nu då det varit torrt några dagar så skall vi prova rida i en hage imorgon och se om det går (med min tur är det altså jinxat från och med nu..). Det skulle vara bra att rida på ett större område och träna lite dressyr med honom.

Efter ridpasset fick han täcket på igen och gå ner i hagen. Jag följde med på cykel då Sandra red en barbackatur med Pale. Klagar jag på svaga skänklar finns det väl inget bättre än att ta tag i saken och ge sig ut och cykla. Vädret var ju suveränt så det var riktigt kul och avslappnande att åka ut en tur.

Väl tillbaka drack vi en slurk kaffe och pratade strunt en stund ute i höstkvällen innan vi tog in hästarna och fodrade dem. Si
ndi och Jonatan åkte iväg till ett annat stall för att bo där en tid idag så nu har vi bara fyra hästar i stallet, lite skumt då stallets maskotar inte står i hagen och hälsar glatt då man kommer. Men, månne vi inte klarar oss :)


Me and my happy horse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar