onsdag 9 oktober 2013

Storvägsträning och smarrig laxpasta

Drog en riktig chillmorgon imorse, mmm :) Vaknade lite efter 8 men tänkte att det var på tok för tidigt att stiga upp mitt i all ledighet, så jag sträckte på mig och kollade några avsnitt Angel innan jag steg upp vid 10tiden då jag hörde att mamma och pappa kom hem från hvc och hade kokat kaffe. Att stiga upp till ett färdigdukat morgonmålsbord, vardagslyx på hög nivå.

Vid 11 åkte jag ner till mommo för att flytta ut hennes säng då hon köpt en ny. Hon var på väldigt gott humör så vi skrattade och skvallrade en stund innan jag styrde nosen mot stallet. Vid Mjölbolsta öppnade sig skyarna och det började regna, typiskt! Regnet höll i sig ända till Grundsjö, så det var bara att tacka och ta emot.

Vi tog ut Pale och Stormisen på en promenad i det sura höstvädret. För tillfället tackar jag mig själv för att jag skaffade Amigo-täcket (det tidigare gjorde ju inget annat än läckte) då han är snustorr under det, score!
Vi promenerade upp till postlådorna och svängde in på en liten stig som går paralellt med 51'an. Väldigt bra träning för Stormisen, och det var inte heller några problem att hålla honom. Han var nervös då det körde många långtradare i 100 km/h, men detta klandrar jag verkligen inte honom för. Lite bufflig blev han och snorkade som en kaffekokare, men aldrig att han blev svårhanterad. Vi promenerade längs storvägen tills stigen svängde in längs en åker, och därifrån promenerade vi hem tillbaka.

Då hästarna var tillbaka i hagen åkte vi in till Karis för att handla lunchingredienser. Väl hemma drog vi på oss våra kockmössor och fixade den smarrigaste laxpastan. Mosade laxtärningar kryddade med örter, vitpeppar och svartpeppar, rödlök, majs, mozzarellaost och mustapekkagrädde blandat med pasta, smaskens!
Vi avnjöt vår lunch medan vi kollade efter fina tävlingsoutfits Till Pale och gick efter det ut och fixade lunch till våra fyrbenta vänner. Efter det var det kaffe och sen tid för mig att åka hemåt.

Avnjuter nu en kopp kaffe och inväntar ett samtal av Tessi. Senare ikväll åker jag ner till Romsarby för att träffa Majava och våran kära Marre som äntligen är hemma efter ett halvår i USA. Lite småavundsjuk ser jag fram emot att träffa honom och höra hans berättelser från andra sidan Appalacherna.

Vi hörs ikväll :)

Ahahahahahaa ;)



1 kommentar: