måndag 7 oktober 2013

Stall, Shell och skvaller

Hej på er!

Grålle har nu varit inne en natt, och han visar inga som helst symtom på något, pigg är han och sur över att vara ensam inne. Inga blodspår någonstans. Skumma långöra, dock är jag väldigt lättad!

På morgonen åkte jag till Grundsjö och därifrån vidare med Sandra mot Täkter för att sköta stallet där. Effektiva som vi är var vi klara i ett hujj och stannade till på 51'an för lunch.
Mätta och belåtna körde vi hem till stallet tillbaka och pratade en stund med Channa och Pia.
Jag hämtade upp Stormisen och borstade igenom honom. Min skickliga ponny har lyckats få lera långt upp på ryggen under täcket, lyckat.
Han fick sadel och träns på sig och så blev det lite gymnastikridning. Han blev ganska mjuk och avslappnad mot slutet, fint.

Vi mötte upp Nina lite senare och så var det kaffe på Shell. Haha, jag köpte en skraplott och vann 30€ (!!) och gick efter min vinst och en ny lott. På den nya skrapade jag fram 6€ (!!!), sådan tur har jag typ aldrig. Jag vågade inte trotsa Fru Fortuna en tredje gång, så jag hämtade hem skraplotten till mamma så får hon lösa ut den då hon känner för det.

Då jag kom hem berättade mamma att Albert och Adele ring hela tre gånger och funderat efter mig, när jag skall åka upp till Lappträsk och baka med dem, ljuvliga pupugryn! Jag ringde upp Adele genast då jag kom hem, och vi bestämde att faster åker till Lappträsk nästa vecka för att baka cupcakes. Små sötnötar <3

Nu sitter jag hemma och inväntar Tessi och Jessy, har så mycket smaskigt att berätta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar