lördag 5 oktober 2013

And the day continues..

Efter mammas gudomligt goda korvsoppa åkte jag mot stallet för andra gången idag. Det blåser som attan och då jag kom till stallet flög Stormisen och Uni runt i hagen som totalt blinda galenpannor. Bocksprång avlöste varandra och farten var uppe i hundranittio mellan varven. Det är säkert det stormaktiga vädret som triggade dem till detta inferno, men alla andra hästar stod lugnt i sina hagar och kollade in dem. Såhär på tal om klantar..

Jag plockade upp Stormisen och så blev han longerad en stund i bara grimma. I början hade han samma galna energi som i hagen, men den gav snabbt med sig och så var det samma gamla Stormis-lunk som vanligt. Oj om han skulle lära sig att använda energin rätt, suck.

Pale blev också longerad en snabbis och efter det fixade vi kvällsstallet. Nu sitter jag inne hos Sandra och väntar att Sandra skall hoppa ur duschen och att Sofia skall anlända till Grundsjö. Det är en kväll på Santa Fé som gäller for chicksen idag, och dum som jag konstaterats vara har jag lovat bort mig som fyllekusk. Dock är det väldigt länge sedan jag satt bakom ratten en lördag¨skväll då vi varit någonstans, så en gång kan jag väl offra mig. Ta det bara inte till en dålig ovana! ;)

Imorgon är det som sagt lite små skutt som gäller om vädret hålls fint, efter det lite fotografering (kräver samma väderreservation) och senare kaffe med Nina och på kvällen en date med Malin. Oj de blodiga grejer som kommer att komma på tapeten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar