torsdag 3 oktober 2013

Nästsista dagen på jobbet

Å ena sidan lite vemodigt, å andra sidan väldigt skönt. Skönt att få lite tid för sig själv, även om hösten ser så totalt annorlunda ut än vad jag planerat :( Men det är väl bara att ta emot och svälja, de andra alternativen är lite få. Suck.

Dagen började inte så himla bra då jag varbombsäker att jag hade ledig dag. Vaknade då jag fick ett samtal att jag visst borde vara på morgontur. Shit! Snabb som attan var jag ute vid bilen och iväg, hur typiskt mig är det inte? Och ännu mer typiskt att det skulle ske nu, sista veckan. Suck.

Stormisen fick ledig dag idag, så jag har chillat hemma och haft Tessi och Jessy på besök. Jag skulle inte klara av denna tid utan alla vänner och jag känner ett nästintill desperat behov att hela tiden träffa någon. Ännu, såpass lång tid efter all skit och ännu allt han gjort, sakt och förstört så ser jag spöken och känner att typ allt är mörkt då jag är ensam. Hatar den känslan och skulle bara villa kasta ut den genom fönstret och spika luckor för att den inte slapp in tillbaka. Suck.

Nu senare på kvällen har jag bakat en avskedskaka till jobbet, valet föll på¨en vanilj/citron-cheesecake med jordgubbsgelé och den verkar rätt så lyckad. Beskedet om den var lyckad eller inte lär jag väl få imorgon. Nu tänker jag gå och bädda ner mig med några avsnitt Angel och försöka vakna upp pigg, utvilad och glad till min sista abetsdag. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar