onsdag 2 oktober 2013

Error

Nu för tillfället råder total error i mitt stackars lilla överbelastade huvud. Helt seriöst, hur mycket skall man behöva processera på en gång?

Då jag kom till stallet var snälla Sandra i full gång med att rida Stormisen. Han hade varit lika prillig som igår och börjat stegra sig då han skulle stå stilla.
GAAAAAAAAHH!!
Det stod alltså lite uttröttning på schemat idag och efter passet var han nog lugn och fin igen. Nu står en minskning av fodergivan som nästa steg. Det kan vara många olika aspekter som spelar in. Han står inne om nätterna nuför tiden, det har blivit svalare och då bli fodergivan kanske lite för stor. Nåja, vi letaross fram tills vi hittar det som passar.

Då Stormisen var klar gick vi in för middag och kaffe varvat med lite chill och struntprat.
Mätta och belåtna tog vi senare in hästarna och fixade kvällsstallet innan jag åkte hem.

Nu väntar jag på att Malin skall dyka upp för en kaffe. Har inte så mycket att berätta här. Eller ja, att berätta finns det ju men jag tror det krävs processering först..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar