lördag 26 oktober 2013

Home, sweet home

Hej på er och ursäkta för dålig bloggning. Kom hem från Sverige igår på morgonen och spenderade dagen med de bästa, nämligen Stormis, Sandra, Malin, Tessi och Jessy. Jag kommer att skriva ett eget inlägg med bilder från resan, men skall jag vara ärlig har jag inte orkat öppna datorn ännu, bloggar nu också från telefonen. Resan var super och den sista natten på båten påväg hem var oförglömlig, en riktig tiopoängare. Agrologer all the way, for life!

Idag var det hopptävlingar i Billnäs var Jessica tävlade Pale. Tävlingarna gick bra även om det var ett riktigt busväder. Jag har råkat ut för en dunderförkylning som nu går på andra veckan. Sättet att bli frisk är inte att ränna runt Sverige mer eller mindre utan sömn och på flytande diet, inte heller att vara ute i regn hela dagen. Men, livet är för kort för att rygga för minsta lilla, countrygirls can survive!

Väl tillbaka fixade vi stallet och så longerade jag Stormisen. Jag tvättade honom också, med nya shampot för bruna hästar (det var lila) så nu skall vi se hur han gnistrar imorgon. Sen jag kom hem har jag polerat utrustning och plockat fram mitt vita Schockemöhle-schabrak, imorgon är nämligen en väldigt stor dag. Stormisen debuterar på dressyrbanan imorgon, OMG! Jag har inga som helst förväntningar, jag är supernöjd bara han går in i manegen och orkar igenom hela programmet, då är det voiton puolella. Så, nu skall ni alla hålla tummarna för min lilla ponny imorgon :)

Godnatt alla söta så hörs vi imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar