torsdag 31 oktober 2013

Halloweenfirande och körlänk

Hejsan!

Igår var det alltså Halloweenfirande på Kårken. Det är en tid sedan jag var på internatet (första året bodde vi vägg i vägg med Carina) men hade absolut inga problem med det, även om alla lägenheter är identiska. Vi förfestade hemma hos Carina tillsammans med Tea, och vid 22.30 tassade tre glada Skuffare till Kårken för en trevlig kväll i det bästa av sällskap. Kvällen var bra, det känns bra att vara tillbaka igen. Något tag efter 01 kände jag att kvällen började vara vid sitt slut, så jag tassade tillbaka hem till Carina var jag sov inatt. Morgonen och förmiddagen spenderade jag tillsammans med henne innan jag styrde nosen hemåt.

Åkte till stallet vid 13.30, vi körde ut en länk med Stormisen. Det var så vackert väder på morgonen, men då jag kommit till stallet skulle det ju så klart bli mulet. Murr.
Men körlänken gick bra och det var en trött men nöjd ponny som kom hem tillbaka. 
Körandet har ju aldrig gått dåligt med honom, men nu tycker jag att det börjar fungera ganska så problemfritt. Visst fjantar han sig ibland för livsfarliga stenar, höstlöv eller soptunnor, men det får vi bara leva med. Sötmule :)

Vi tog kaffepaus med Sandra och chillade lite en stund innan jag agerade fotograf medan hon tömkörde Pale.
Imorgon skall Stormisen tömköras och så anländer Dildis till Karis för lördagens Halloweenfirande nummer två. Kul kul :)

Han som jag inte nämner vid namn var också till Råbacka idag för att lämna av mina möbler och för att hämta upp sina grejer. Jag är nu i det stadie att jag inte skulle kunna bry mig mindre och ser ganska så rött om jag skulle råka se honom, så jag åkte glatt till stallet innan han kom och lät mina fina föräldrar välkomna (välkomna är ett starkt, i detta fall mycket ironiskt ord!) idioten. 
Jag har inte bett mina föräldrar säga honom något, men jag tror att alla fäder har en inbygd mekanism som brinner av då någon av det motsatta könet jäklas med deras små döttrar, så jag fick höra att min far haft en liten diskussion med honom. Kära pappa hade varit väldigt vänlig, men rakt på sak och förklarat för honom exakt vad han tycker om hans uppförande och vad han tycker om det att han förstört mina saker. Mitt kära ex hade varit väldigt besvärad, mumlat något och bara sett ner i marken. Man kan nog smutskasta hit och dit och vara så stor på sig så, men då man blir konfronterad har man inte ens ryggraden att se den andre i ögonen. Hieno mies, hieno mies. 
The only guy a girl can trust is her daddy <3

Imorgon väntar första skoldagen på hiskeligt länge. Denna period har jag två kurser, om Djurhälsovård-kursen börjar har jag tre. Stressigt värre, eller hur ;) Imorgon börjar det med Svinproduktion, intressant, intressant :)



2 kommentarer:

  1. ah, jag började le av "the only guy a girl can trust is her daddy". get passer så in på din pappa :) -I

    SvaraRadera
  2. Ja han är en juvel :) Lite smått egen ibland men finns alltid där då detbehövs :)

    SvaraRadera