måndag 28 oktober 2013

Lantbruksteknikresa 2013

Årets Sverigeresa var som vanligt helt awesome.

Måndag.
Besök på Volvo CE i Eskilstuna, tillverkning av bland annat hjullastare och grävmaskiner.
Besök på Munktellmuseet i Eskilstuna (Bolinder&Munktell, Volvofantasters gudar).
Besök hos en ekojordbrukare (1100 hektar) som tillverkar eget gödsel.
Övernattning i Mariestad.
Tisdag.
Besök på Skandia Elevator, tillverkar elevatorer till torkar.
Besök på Tornum, tillverkar torkar.
Gårdsbesök på Slädene Säteri.
Besök i Skara.
Övernattning i Jönköping.
Onsdag.
Elmia Djur och Inomgård. Hela dagen på mässan, massor att se på. Spenderade dagen med Ida och Lotta för det mesta, vi såg på flera intressanta föreläsningar som fårklippning, köttkaniner, ardennerhästen och etologi.
Övernattning i Vikingastad.
Torsdag.
Besök på Väderstad, tillverkar maskiner, såsom harvar och såmaskiner.
Gårdsbesök, gården födde upp minishettisar, odlar 240 hektar med utsäde och oljeväxter.
Viking Amorella avgår mot Åbo.

En awesome, fullspäckad resa i äkta Skuffisanda med lite vila och mycket fest.
Vi lyckades med mycket, bland annat att dansa 30 personer letkajenkka genom en bar i Jönköpingsnatten, hade nästintill sönder bussen och fuckade upp stadsbussarnas tidtabeller. Som skuffare e man mycket tuffare.. ;)

Nä men resan var verkligen bra, underbart att träffa de bästa av klasskamrater och att komma lite bort från allt. På båtresan påväg hem föll en bit på plats för mig. Vi satt i baren, känslan var på topp och allt var perfekt. Så började SHM's Don't you worry child spela, och i samma sekund lade Tea armen om mina axlar och började dansa med mig. I den stunden förstod jag att nu är allt där det skall vara. Nu är jag var jag skall vara. Jag vet nu. En helt underbar känsla, och med den känslan starkt i hjärtat öppnade jag mitt hjärta för kvällen och levde livet som om det vore sista dagen. Jag kopplade på min största charm och hade the time of my life. Vid klockan 04.30 stängde baren, så vi sprang via hytten efter förfriskningar och efterfestade på golvet. AG-10 och några till. Vid något tag före 06 sökte jag mig till hytten, duschade och steg upp vid 07 då båten var i hamn. Glad och med nattens starka bekräftelse brännande i hjärtat. Lycklig. 

Don't you worry, don't you worry child. See Heaven's got a plan for you. 


Eskilstuna

Munktellmuseet

Munktellmuseet

Tusenåriga Skara domkyrka

Jersey. En av de absolut vackraste korna i världen.

Styrka.

Hereford

Linssilude Hereford



Etologi, djuren som lärare

Ida kom ur skåpet ;) Vikingastad

Charmtroll

Vackert

Tea & Carina

Lotta & Sandra, Eskilstuna. Foto Ida Fredriksson 

Foto Ida Fredriksson

Simply the best <3

Gruppfoto Skuffis-style

Det är känslan som räknas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar