tisdag 3 september 2013

The first of "one of those days"

Idag är då den första av många kommande Idag skulle vi ha..-dagar. Idag är det alltså tre år sedan vi träffades, det är också dagen då vi räknat med att vårt förhållande började. Lätt en av de bästa dagarna i mitt liv. En dag jag också alltid kommer att minnas, inte med bitterhet utan varmt. För hur det än slutade, så kan ingen komma och säga att jag inte varit lycklig och att dessa tre år varit de bästa i mitt liv.

Nu då värsta chocken sakta börjar lägga sig ser jag tillbaka på vårt förhållande med värme för det mesta. Visst fanns det dåliga tider och tvister och det vet jag och glömmer inte, men det finns också så otroligt många fina minnen. Många av de finaste minnena jag har är upplevda med honom, ta som exempel Skottlandsresan.
Dessa är minnen som jag inte vill och tänker inte glömma bort. Även om detta slutat fult så kommer det alltid att finnas en del av mitt hjärta som bara är hans. Och det tänker jag inte heller motarbeta då han varit en så otoligt stor och viktig del av mitt liv.
Och ja, visst älskar jag honom fortfarande, och det kommer jag nog att göra. Föralltid?

Keep your head high, your back straight, your heart open and keep your tears for yourself. But the most important thing, be fond of your memories and learn how to love yourself.


Holyrood Abbey, Edinburgh 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar