söndag 22 september 2013

Hopptävlingar

Idag var det hopptävlingar som gällde, som värdar stod HC Grann.

Jag åkte till stallet på morgonen och började hjälpa Sandra att fixa Pale och Sindi. Sandra tävlade Pale och Sindi i varsinn klass medan Hanna tävlade Pale i en klass. Jag borstade Sindi och fixade och polerade hennes svans. Har man en så maffig svans som Sindi skall man verkligen visa upp den :)
Vi fixade allt färdigt, packade hästarna i lådan och styrde nosen mot Karis.

Väl framme gick Sandra och Hanna och anmälde sig och gick banan medan jag höll hästarna sällskap. Jag satt i transporten vid sidodörren, en plats som kanske inte var så igenomtänkt då Sindi ville smaka lite smått på mitt hår. Då hon fick tillsägelse passade hon på att höa ner hela mig istället. Gullig liten prick det där.

Sindi stod först ut så vi fixade henne och tog sedan Pale med oss för att titta på uppvärmningen och klassen. Sindi som var så lugn och fin igår var piggare än en mört idag och gasade på som bara den. De fick en felfri runda, så riktigt nöjda över det.
Då det gäller Pale nuddade han i en bom som oturligtvis föll, så där blev det fyra fel men en fin runda överlag.

Väl hemma fixade vi undan allting innan vi tog oss en välförtjänt kaffe ute i det regnsjuka vädret. Då vi var klara med vårt koffeintankas hämtade jag upp Stormisen för dagens motion, och just typiskt så började det regna. Murr.
Vi klädde på honom sele och sidotyglar och så blev han longerad en stund. Idag hade han nog energi och bjöd på en ordentlig bock och något som kan liknas vid en stegring, knasponny. Annars rörde han sig ganska fint och energiskt, så det är jag nöjd med. Han var inte heller oren, jihuu!
Om vädret tillåter imorgon åker vi ut ett varv med honom och kärran.

Sitter nu hemma med maten klar. Rökt lax, mmmmm :)
Funderar på om jag borde tvätta ett schabrak efter maten, och senare ikväll kommer Tessi på besök, kul kul kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar