tisdag 24 september 2013

Allmänt yras, ponnyridning och påflugna katter

Tessi ringde mig på jobbet idag, och planer smeds om att hon skulle komma med till stallet och jag skulle hämta upp henne. Till stallet kom vi, även om det inte gick fullt så smidigt som vi hade planerat. Ärligt, endas vi klarar av att yra så fruktansvärt mycket exakt hela tiden. Communication, people! :D

Nåja, jag åkte ner till bruke och väntade på deras gård för att plocka upp henne. Jag tutade några gånger, och kort därefter ringde hon och frågade var jag var, och svarade att jag väntade på gården. Hon skulle komma ut, och vi lade på. Ingen Tessi syns till, och snart ringer hon igen och undrar var jag står. Då framkommer det att hon är i Karis hos Jenny var hon är kattvakt då Jenny är i Turkiet. Så jäkla typiskt! Nåja, vi skrattar och bestämmer ett nytt möte vi Grundsjökorset. Jag åker iväg mot stallet och stannar vid Grundsjökorset vid 51'an. Hon skickar ett meddelande var det står att hon väntar bredvid vägen. Jag anstränger mina hökögonen, men hur jag än kisar lyckas jag inte få syn på henne. Jag ringer upp och frågar var hon är, då står stackarn vid korsningen till Grundsjövägen vid 25'an :'D
Hur jäkla typiskt oss är inte detta? Nåja, jag väntade på henne vid Rejbölevägen och vi kom fram, dock elegant försenade en halvtimme ;)

Vi hämtade upp ponnyn och fixade honom klar. Sandra red först ett pass och han skötte sig väl nästintill hela tiden. Lite minnesluckor hade han ibland om hur man skall och inte skall göra, men han är så söt så han får förlåtelse. Allt som oftast.
Efter passet satt Tessi upp och vi gick ut på en liten promenad som verkade uppskattad av både häst och ryttare.
Väl tillbaka fick han täcket på och så fick han och hagkompisen kvällsfoder och lite hö.

Efter stallet åkte jag och Tessi in till Karis för att chilla hos Jenny. Vägen förde oss via ABC var jag handlade kyckling-ceasarsallad, mmmmm. Den avnjöt jag med en av Jennys katter desperat hoppandes framför, över, vid sidan och under mig i hopp om att jag skulle tappa några kycklingbitar. Jag är lite ovan med en så påflugen katt då Elli mest vill sova i något skrymsle för sig själv, och även om det är småirriterande är det samtidigt lite gulligt :) Den stackars kattens gedigna försök om att charma till sig kyckling misslyckades tyvärr, men några kattgodisar fick den allt lurat åt sig.
Vi pratade strunt en stund innan jag styrde nosen hem. Hann också med några cigaretter hos Malin innan det var dags att parkera sig i sängen i väntan på en ny natt, och med hopp om att sådär sakta finna ro i allt. Hiljaa hyvää tulee, heres hopin'!

Imorgon är jag ledig, och på agendan står planbesök med Stormisen och Sandra samt träff med Tessi och senare med Malin. Fullspäckat som vanligt på lediga dagar, men det är bra och jag gillar det. Att ha mycket att göra och många att umgås med håller tankarna på positiva grejer vilket är ett måste nu. Nåja, someday it will get better. It has to.


Ponnyridning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar