måndag 16 september 2013

Hevoset Stadikalla, Aivot Narikassa

Skulle väl ha borda uppdatera igår, men var hemma runt 22.30 så viljan och orken arbetade imot mig. Bättre sent än aldrig dock :)

På lördag åkte jag till stallet på kvällen och kollade på ponnyn. Benet var nog bättre, men det blev vilodag för säkerhets skull. Han har det ju inte direkt dåligt i sin stora kuperade hage med skogsdel och kompis så han var glad. Istället fixade vi stallet klart och styrde sedan nosen mot Täkter-stallet var vi tog in hästarna och fixade kvällsfodret.

Det var ju förfest och utgång som gällde senare, så då vi kom hem tillbaka fixade vi oss klara och begav oss mot Karis och upp till Nina och Anton. Det var kul att träffa gamla kompisar igen och ännu roligare att planera lite resor mot varmare länder ;) Hade också Dr Phil moments vilka är hälsosamma, men ack så jäkla hjärtskärande för tillfället. Sticker inte under stol med att en och annan tår fälldes..
Nåja, nog om mitt trasiga och totalförstörda inre. Vi började sakta röra oss mot Club 18 och på grund av vissa omständigheter tog det över en timme efter att vi startade innan vi var framme.
Jag hade tänkt mig en kväll modell lugnare och att vi skulle söka oss hem någorlunda i tid, Hahh, screw that! Aivot narikkaan, ha kul och glöm allt, det var kvällens filosofi. Vid halv fyra var vi hemma i Grundsjö och släpade oss i säng bara för att stiga upp typ fyra timmar senare och åka till Helsingfors. Var befann sig tankeverksamheten där? Inte hos oss ialla fall :D

Lite småtrött och med bomull i huvudet (en känsla som börjat bli allt för bekant på sistone) steg jag glatt, än något slutkörd, upp vid 8 och intog lite koffein. Lite före 9 åkte vi hem till Channa och Pia och därifrån vidare till stadion. Jag har aldrig varit vi Olympiastadion tidigare, och blev lite förundrad över hur litet det är. Jag menar, där har ju ändå hållits en olympiad. Det är länge sedan, men anyway.

Jag är nöjd med programmet. Det var mest hoppning varvat med pausprogram bestående av körning och western"uppvisning" av Kari Vepsä. Sista hoppningen vi såg var en bana på 1,50. Shit! Det är högt det hörni! Jag lovar, Stormis skulle vinkla ner öronen och springa under. Det skulle nog jag också för den delen.
Det var en maxad bana uppbyggd efter den ursprungliga olympiad-banan 1952, bara lite förnyad. Spännande var det må jag säga.
Expon med alla försäljningsstånd var dock inte så mycket att hurra över, tyvärr. Kanske det var bättre på lördagen, men på söndagen var det ganska kasst. Expot var ganska litet och jag träffade inte på ett enda mässerbjudande. Buu! Dock hälsosammt för lilla plåmboken ;) En grej kom jag dock hem med, något jag tidigare hittat på Horsepro'shemsidor och funderat på att klicka hem. Ett färgschampo från Carr, Day & Martin (okej, jag är väl lite smålöjlig..) för rödbruna hästar. Nu skall han allt börja glänsa den där Stormisen! Och det bästa av allt, jag kan dela schampo med ponnyn ;)
Vill även passa på att tacka Sandra, Pia och Channa för en lyckad dag och det bästa av sällskap. Skrattmusklerna har verkligen fått sig en omgång :D

Då vi åkte hem var vi och äta till en kinesisk restaurang i Drumsö, och det var nog little piece of heaven! Jösses vad gott det var! Vi delade på en middag för fyra, ljuvligheterna bestod av förätt (vårrullar, mmmm) fyra huvudrätter (friterade jätteräkor, grillad kyckling, nötkött i sås och svinkött i sås) och friterad banan med glass till efterrätt. Jag åt bara av räkorna och kycklingen (har lite problem med kött, inte av etiska skäl för djuren utan smaken och egen envishet) men de var desto godare. Nami!

Då vi var hemma fixade vi stallet i racerfart (eller ja, jag fixade väl inte så mycket..) innan jag körde till Svartå, hämtade upp Malin hos hennes morföräldrar, tog en snabb sväng via Siwa och bänkade oss sedan på hennes terass med kaffekopparna i högsta hugg och de senaste nyheterna. Jag var tröttare än tröttast, men det är så skönt att bara chilla i goda vänners sällskap och inte behöva bry sig om något. Love it! 

Var hemma vid halv elva och var så nöjd över att få krypa ner i min egen säng och somna under mina två fluffiga täcken. Ett perfekt avslut på en händelserik helg.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar