onsdag 11 september 2013

...

Just typiskt att det skulle regna igår då vi hade planer att hoppa.. Murr.
Nåja, kanske lika bra så, för Stormisen var inte hundraprocentigt reni igår. Slutar motgångarna aldrig?

Anyway, vi longerade honom med sidotyglarna igår. Det gick helt ok och han jobbade med ryggen bra i vänster varv, men i höger tog han aningen kortare steg med höger fram. Vi tänkte inte något mera på det då han ju brukar ta kortare steg med det benet, det har han gjort ända sedan han var tre.

Idag då vi hämtade upp honom i hagen märkte vi att han haltade då Dumb and dumber raceade mot porten. Great.
Han var lite svullen på höger fram, så jag travade honom lite för hand för att Sandra skulle se hur han rörde sig. Han haltade inte direkt, men tog kortare steg med höger fram.
Jag longerade honom bara i grimma och med BoT ridskydd fram för att se hur han beter sog på volt. I vänster var var han aningen oren i början, men annars var det inga större problem. Då vi böt varv var det inte lika bra. Han var rejält oren, till gränsen på att vara halt. Vi pinade honom inte något mera, utan visiterade benet igen och så fick det vara bra. Jag smorde in benet med cold clay + MSM ända från hoven upp över knäet, så fick han sin mat och sen tillbaka till kompisen.

Troligen, klumpig som han är, har han slintat i hagen nu då det regnat och blivit lite halt. Det är ju skönt att veta att det inte är något farligt och att det borde gå över ganska snabbt, men ändå är det surt. Börjar räcka nu tycker jag. Grrrr.
Imorgon ser vi hur det ser ut, och om det går skall vi prova rida honom. Hoppningen lär vi få lägga på hyllan för en stund, men that's life.

Annars då? Jag har en helt otrolig resfeber, vill bara åka bort ett tag tillsammans med mina vänner. Att sitta och gå igenom Finnmatkas äkkilähtöjä och hitta resor till Agia Napa för typ ingenting gör ju inte saken direkt bättre. Jag vill också verkligen åka upp till Rony och Maria, lite hermoloma i Lappträsk/Lovisa (Alexia? Zilton? ;) ) vore verkligen skönt. Gaaaaaaahhh!
Levotonsielu.com.

Hur ser veckoplanen ut annars då? Fredag kaffe med en gammal bekant, lördag utgång tillsammans med åtminstone Sandra och på söndagen Hevoset Stadikalla med Sandra, Pia och Channa.
Imorgon då? Vet exakt vad jag borde ta tag i, men är rädd att jag är för förbannad för tillfället. Men hey, karma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar