måndag 23 september 2013

Gymnastik och persedelvård

Åkte till stallet efter jobbet och plockade upp ponnysen. Vädret har varit lite sådär hela dagen, men det höll upp hela tiden som jag var i stallet. En sak som är positiv nu då han är täckad är att han bara är lerig på benen och halsen, score! ;)

Det blev lite gymnastikridning istället för körning, men kanske tar vi körningen imorgon istället.
Han uppförde sig fint idag och blev mjuk och avslappnad. Det blev endast skritt och som sakt mycket gymnastik, och jämför man hans böjlighet med hur den var i början är det ljusår från varandra :)
En mjuk och följsam häst är ju A och O då det kommer till träning, så jag är nöjd. Efter ridninngen tränade vi också lite med att bli passerade av traktor både med och utan redskap, och detta klarade sötmulen med glans, jihuu :)

Vi gick igenom ryggen efter ridning, där har det också skett underverk. Han reagerar riktigt minimalt på tryck, och skall jag vara ärlig så vet jag inte vad som fått det att gå såhär fort mot det bättre. Har svårt att tro att de gånger han blivit insmord med arnikagel skulle ge såhär bra resultat. Men även här tackar jag och tar emot med ett leende på läpparna.

Sen jag kom hem har jag putsat och smort allt läder förutom hoppsadelns stigläder, dessa blev utanför av den enkla orsaken att jag glömde dem i stallet. Jag har också tvättat ett schabrak (igen) och polerat hans bett och dressyrsadelns stigbyglar (kunde inte polera hoppstigbyglarna, dessa satt av någon underlig anledning fast i stiglädren som blev glömda i stallet).

Imorgon kommer Tessi på besök och på onsdagskvällen skall jag träffa Malin. Har saknat dem så, och ser verkligen fram emot det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar