söndag 17 november 2013

Sunday(morning) coming down..

..med dessa ord av ärevördiga Mr. Cash säger jag hej till er idag. Vilket vackert väder det bjudits på idag, även om vinden varit ganska frisk och även isande ibland. Jag är så glad att det inte regnat något nu fast det annars varit stormaktigt, det har ju torkat upp lite också :D

Slappade för det mesta på morgonen med en stor kopp kaffe och några Allers, tantvarning jag vet, men de är ju superbra tidningar! Sandra skickade ett meddelande och planer smeds om att träffas i stallet vid klockan 14.

Och några minuter efter bestämd tid uppenbarade jag mig vid stallet. Pratade strunt med Pia en stund innan
Sandra kom ut. Vi skulle ut och köra Barbie idag med Stormis som handhäst. Bra för honom att få sträcka på benen lite efter igår och bra att kolla att han inte blev oren efter äventyret.
Vi hämtade upp hästarna och fixade dem klara. Stormis var sitt gamla goda jag och hade inga svullnader någonstans och inte den minsta lilla vätska i benen, skönt! Vi spände för Barbie och åkte iväg. Janne och Sandras pappa har varit så underbart snälla att de fixat min kärra, och som den är nu är den mycket bättre än vad den var tidigare, stort tack där!
Stormis var inte ens en gnutta oren, utan sprang glatt och nöjt efter kärran. Han älskar nog att vara ute i terräng den hästen, och det är ju där man bygger kondition så det passar mig.
Väl tillbaka klädde vi av dem, täckade dem och så fick de gå till sina boxar och vänta på de andra medan vi ännu longerade Pale.
Efter det tog vi in de resterande lurvöronen och gav de, hö.

Själva gick vi efter detta in för en varm kopp kaffe och lite häng i tv-soffan innan jag kom hem. Supersnälla föräldrar som jag har så har de fixat nästintill allt klart i rummen och nu ser mitt rum ut som ett mysigt rum, inte som ett lager. Underbart, det är helt annorlunda och det behövdes verkligen. Me likey :)

Vid 20.00 har vi promenadträff med Malin och imorgon blir det Agrimarket, stallet och på kvällen kanske en efterlängtad träff med Tessi och Jessy. Det känns som hundra år sedan senast och jag har massor att berätta. Men nu skall jag dricka färdigt mitt kaffe, spela några Farm Heroes Saga och kanske teckna en stund. Ha en bra kväll så hörs vi imorgon :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar