måndag 11 november 2013

Körning och kalla fingrar

Det har varit kyligt idag hörni, och det är verkligen välkommet! Det skulle få vara kallt nu en tid, ordentligt kallt, och efter det skulle det få komma snö. Då skulle vi kunna ploga upp en bana på någon åker och rida där, så skulle jag äntligen kunna ta ordentligt tag i det, igen :)

Anlände till stallet vid 12-tiden, och vi högg i direkt med att fixa stallet. Boxar mockades, fodret förberäddes, vatten fylldes, gången sopades och gården krattades. Då vi var klara med stallet hämtade jag upp Stormisen och så fixade vi honom klar för en körtur i det krispiga men vackra vädret.
Han var lite tittig i början och skyggade för livsfarliga presenningar och stenar, man kan ju aldrig vara riktigt säker med sådana skumma skapelser.
Vi körde sandvägen till slut och tillbaka, han fick jogga hela vägen förutom nerförsbackarna. Han trivs så bra i terrängen den lilla loppan, det var en ångande men nöjd häst som skrittade tillbaka in på gårdsplanen.

Då Stormisen var fixad och nöjd fortsatte vi direkt med att ta upp Pale och Barbie, Jag körde Barbie medan Sandra hade Pale somhandhäst. Det började kännas i fingrarna att det började vara ganskå kallt på hemvägen, måste försöka komma ihåg att ta varmare vantar än min tunna ridhanskar.
Då vi fixat de ädla springarna och allt var klart var det vår tur att pausa en stund.

Vi fixade kaffe och smörgåsar och bänkade oss i soffan med några avsnitt McLeod's daughters och ett gäng små lurviga kompisar. Någonstans mitt i ett avsnitt gick vi för att ta in hästarna vartefter vi fortsatte med att agera soffpotatisar. Skönt :)
Jag kom nyss hem och skall kanske börja på att ändra om lite här hemma, kanske också skriva lite på praktikboken. Imorgon är det skola som gäller, och efter det stallet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar