torsdag 28 november 2013

5 saker ni kanske inte visste om mig

Ibland är det kul att få veta lite bakgrundsfakta om någon, kanske lite udda fakta? Tänkte bjuda er på en sådan lista såhär en småruskig torsdagskväll till ära :)

1. Jag var livrädd för hästar och hundar då jag var liten

Japp, så är fallet. Har aldrig blivit biten eller sparkar i ung ålder så jag vet inte varifrån rädslan kom. Lustigt att det kan vända så :) Detta kan också vara orsaken till att jag inte började rida förrän jag var 10-11 år gammal.

2. Jag undviker helkött, speciellt gris, in i det sista

Detta har jag dock blivit mycket bättre på, då jag var liten åt jag inte helkött, punkt. På lite äldre dagar har jag dock fått upp ögonen för nöt, älg, hjort och får i viss mån. Gris, med undantag för bacon och skinka till viss mån, totalvägrar jag fortfarande. Kyckling och fisk, likaså malet nötkött, har jag alltid ätit.
Detta av orsaken att jag verkligen inte gillar varken smaken eller känslan av helkött. Det har ingen "etisk" orsak, typ voi stackars lilla ulliga, gulliga kossan-orsak heller. Jag har själv varit med och slaktat både får och grisar och tycker personligen att det är det mest etiska köttet som går att få tag på, hemslaktat alltså. Bara min åsikt, och på denna punkt står den som berget ;)

3. Jag ville bli konståkare som liten


En som glider fram på isen med graciösa, eleganta rörelser iklädd massor av glitter, siden och tyll, ja det var min framtid. Här sitter jag nu, agrologstuderande utan både glitter och graciös elegans ;)

4. Jag kan inte äta den sista skivan

Typ i ett ostpaket. Jag är bombsäker på att den sista skivan är kontaminerad med något virus, eller åtminstone illfaren. Nej, den sista skivan sparas till något annat offer, oftast katten eller pappa.

5. Jag har fem tatueringar

Never trust a girl with more than three tattoos...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar