fredag 1 november 2013

Aktiv studerande och foderfunderingar

Godmorgon kära lyssnare :)

Sitter för tillfället tillbaka på skolbänken igen efter lite på ett halvår. Jag är ju profilerad på husdjur och hästar, så nu studerar vi aktivt Svinproduktion. Idag går vi igenom vildsvin, jeijj :)

Aktiv studerande som jag är sitter jag och funderar lite över Stormisens foderstat angående kraftfodret. Den har ändrats lite nu igen, och så som den är nu hoppas jag att den passar honom och så vi kan hålla den hela vintern igenom.
Jag har bytt ut racings Pegasus Mix då jag inte riktigt var bekväm med den och så har jag också bytt ut SHC's mineraler mot nya.

Idag ser Stormisen foderstat ut såhär:

Morgon

0,5 l Baileys Top Line conditioning cubes
0,5 dl Baileys Outshine
0,2 mått Equitop Gonex

Kväll

0,5 l Baileys Top Line conditioning cubes
0,5 l Eggersmann Kräuter mix
4 bitar Dodson&Horrell Daily vitamins&minerals
0,2 mått Equitop Gonex
1 mått biotin

Under vintern funderade vi även om vi skulle ge dem lite linfrökross och vid fällningen kommer de väl igen att få en kur B-vitamin och järn, men annars hoppas jag kunna hålla den ungefär såhär.
Jag är själv ganska nöjd med conditioning cubes'en, de bygger muskler, men inte för snabbt. Jag tycker att han nu den sensate tiden börjat få en rundare bakdel, detta är voitto då jag annars tycker att den släpat efter lite i utvecklingen. Som min gamla bilskolelärare i Kimito sade: Hiljaa hyvää tulee, hosuen tulee vain kusipäisiä kakaroita ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar