måndag 4 november 2013

Fifty shades of grey..

..exakt sådant är vädret, fy, usch och tvi! Jag börjar verkligen ha en ny förstålse för alla som lider av höstdepression, jag börjar ju sakta själv tro att det lurar ett trist litet höstspöke någonstans i bakhuvudet, glisch! Hagarna ser också ut som hej kom och hjälp mig, dock har vi löst det största problemet i stallet genom att låsa in de flesta hästarna i skogspartier, detta är super för hästar och hästben hålls rena och fina :)

Åkte till stallet vid 12.30 och vi började med att fixa stallet. Tur nog slutade det regna någonstans halvvägs till stallet, och det höll upp hela tiden jag var där, jeijj!
Vi började med att fixa stallet färdigt, skönt att göra lite kroppsligt arbete ibland. Då stallet var rent och fint och maten fixad gick vi in för att dricka en god kopp kaffeoch prata lite ditt och datt. Kaffe smakar sällan så gott som när man varit ute och jobbat lite en ruskig höstdag :)

Då vi gick ut tillbaka fixade vi Pale och Barbie färdiga för en länk, Barbie framför kärran och Pale som handhäst. Vi tog en ganska lugn och skön länk med långa, lugna travsträckor och lite skritt där emellan. Solen tittade till och med fram några gånger under turen, man blir ju nästan lite rädd för att bränna ögonen så sällan som man ser den nuförtiden.
Då vi kom hem tillbaka fixade vi dem och så fick de gå in i boxarna. Inte så stor idé att lägga ut dem tillbaka i ruskvädret då de har de så bra med lite hö i boxarna.
Nu var det Stormisen tur, honom tog vi i lina en stund. Han hade ganska mycket energi och var lite okoncentrerad så han skuttade mest i blindo, men sådant får man ta. Pias tredje häst, Nunnu, flyttade in i stallet i lördags och han är fortfarande lite uppspelt över denna nya vackra dam. Stackarn förstår inte att han drabbats av vårkänslor fast det är höst ;)

Då alla hästar nöjt stod i boxarna och mumsade hö styrde jag nosen hemåt. Här har jag spenderat tiden med att öva smokey eye-sminkning och en lång het dusch.
Imorgon åker jag till stallet direkt på morgonen, vad vi skall göra vet jag inte riktigt, kanske köra ut en länk med mitt lilla lurvöra. Vi har också planer att åka till en manege något varv i veckan och då skall han få hoppa :)

Ajöss så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar