måndag 18 november 2013

Måndag igen

Dessa veckor fräser förbi med en sådan fart att det känns som om man inte alls hann med i svängarna.. Snart är det jul och efter det nytt år 2014. 2013, åtminstone slutet, har verkligen varit ett hiskeligt otursår så jag blickar framåt med hopp om ett lite bättre nästa år :)

Dök upp i Fagerdal minuterna före 12 och så styrde vi direkt mot Agrimarket. Jag pratade strunt en stund med gamla arbetskamrater och så ögnade vi lite igenom vad det fanns på hyllorna. Jag kom hem med ett par nya boots, de som jag har är bedrövligt dåliga, Lantbrukskalendern för 2014 och några små födelsedagspresenter till mamma som fyller år på onsdag.
De har fått in Bucas-täcken till Agri så dessa tittade jag på en stund, men tror nog att jag håller mig trogen till Horseware, har verkligen fastnat för dessa täcken av särklass.
Efter Agribesöket åkte vi för att tanka bilen och så köpte vi oss en kaffe för hemvägen.

Väl tillbaka hemma fixade vi stallet färdigt för kvällen innan vi började motionera hästar. Stormisen stod först ut på listan för longering med sadel och sidotyglar. Jag hämtade upp honom, fixade honom klar och provade också de nya bootsen som är så mycket bättre än de gamla. De gamla skall föreställa sig vara no-turn men de svänger sig direkt  och åker omkring på hoven, buu!
Han gick så fint idag vid longeringen som han inte gått på länge, i högervarv visade han lite upp sig och bjöd på ett sådant steg som jag inte trodde att han fysiskt skulle klara av, men vacker var han ju ;) En liten, liten gnutta oren var han de första varven till höger, men det gav med sig ganska snabbt då han kom igång.
Han var lite svettig efter passet så han fick sitt sköna täcke på och så fick han gå in i boxen.

Nu var det Pales och Barbies tur att komma ut på en lugn jogginglänk, Pale som handhäst och Barbie framför kärran. Det började bli ordentligt kyligt då vi svängde tillbaka hemåt. Kylan och tjälen är så varmt (höhö) välkomna nu, inget mera regn, tack!
Efter länken tog vi ännu Sindi i lina och longerade henne en stund innan vi hämtade in de resterande hästarna och gav dem lite hö.

Nu sitter jag ensam hemma med en kopp aningen för starkt kaffe i handen och har fastnat framför datorn. Jag skulle bara snabbt kolla fb och slänga in ett inlägg, hahha! Nåja, anyway så skall jag färga mitt hår och se om jag lyckas få kontakt med Tessi och Jessy om vi skulle träffas ikväll.

Imorgon är jag ledig, vi får se vad vi hittar på för bus :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar