torsdag 30 maj 2013

Wintec close contact

Fick ett efterlängtat paket på posten idag, nämligen min "nya" hoppsadel, den som jag bytte min Kingston dressyrsadel mot. Sadeln är en brun Wintec close contact, och den är väldigt fin.

Sadeln var lite för smal för Stormisen då vi provade den, så vi böt i det röda koppjärn som jag har i dressyrsadeln. Möjligheten finns att vi måste använda en pad under sadeln, men det är chill. Vi skall prova den imorgon under ridningen.

Sedan en liten parentes. Det sägs ju att det är så enkelt att byta koppjärn på Wintec-sadlar. Öh, nä! Det tog en god stund innan vi förstod hur man skulle göra, och att få skruvarna på rätt ställe och på gängorna var inte heller det enklaste.

Nåja, nu borde den vara fit for fight inför provridningen imorgon. Då bilden togs hade den fortfarande det smalare koppjärnet så den sitter kanske inte helt perfekt. Överlag är jag supernöjd med affären.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar