onsdag 8 maj 2013

Förberedelser

Något jag helt totalt glömt att skriva om är att Stormis är anmäld till Match showen som VästNylands Rytare ordnar imorgon på Kristi himmelsfärd. Jag kommer inte att visa honom själv utan snälla Sandra kommer göra det. Mest utav den anledningen att jag aldrig varit på en match show tidigare och vill veta hur det går till förrän jag själv står där som ett fån.

Stormisen är den enda travaren som ställer upp i tävlingen, och skall jag vara ärlig har jag typ noll förväntningar. Han har ju ganska kort hals och så har han fått en rund fin hömage. Lite knapert med muskler har han också. Så länge han inte blir utbuad eller ställer till med något så är jag nöjd. Detta kommer vara en fin mjukstart på sommaren så att han slipper ut och se lite på världen.

Efter jobbet åkte jag till Grundsjö idag för att göra Stormisen och Sindi, som också är uppställd, klara för imorgon. Vi började med att lastträna Stormisen, det har vi ju inte gjort nu på en tid. Han skötte sig som ett ljus. En stund funderade han, sen gick han fint in, victory!
Efter lastningen ställde vi in honom i stallet och tvättade Sindi,vartefter det blev Stormisen tur. Det gick mycket bättre att tvätta honom nu än för några veckor sedan, visst var han lite fundersam, men det gick mycket bättre. Då hästarna stod inne i stallet och torkade putsade vi utrustningen klar och fixade nytt strö och hö i transporten.

Imorgon på morgonen putsar vi det sista och flätar, och sedan bär det av på Stormisen första oficiella tävlingstillfälle. Wish us luck!

1 kommentar:

  1. Hur viktigt tycker du det är att visa sina motgångar? Idag gick min ponny på sämsta rundan och vi är tillbaka på botten igen. Från att ha gått från 67,1 % till 54,64 %. Du hör ju hur dåligt det låter På Ponnydressyr.se döljs INGA motgångar, vi är ärliga och visar allt.
    Läsa om tävlingen och se rundan kan du göra om du vill här: http://ponnydressyr.se/2013/may/dalig-runda-var-det-har-2.html#comment

    SvaraRadera