tisdag 14 maj 2013

Skön promenad med en av mina bästa vänner

Slutade för omväxlingens skull redan fyra idag, tänk att en timme längre "fritid" på kvällen kan kännas så  mycket. Efter jobbet åkte jag direkt till stallet och hann byta några ord med Sandra innan hon åkte iväg på kurs. Idag var det ju promenad med Stormisen som gällde, och kunde det varit bättre väder?

För att få lite omväxling bestämde jag mig för att tömköra Stormisen ut i terrängen, så efter en snabb rykt tränsade och selade jag honom. Han stod och halvsov och njöt medan jag borstade honom, OJ vad jag älskar den hästen!

Vi tassade iväg, och Stormisen uppförde sig suveränt. Inga som helst problem att vara ut "ensam", utan spetsade öron från de första stegen. Några små meningskiljaktigheter fick vi vid en bro som såg suspekt ut, men annas var det en supermysig och skön sommarpromenad.

Då vi kom hem fick han gå in i stallet tillsammans med sin hagkamrat så att de står färdigt inne. Jag fyllde färdiga höpåsar till kvällen innan jag åkte. En positiv grej är att Stormisen börjat acceptera sin mussel-mat, jippii :D Kanske han tagit oss på allvar då vi hotat honom om att det inte kommer någon annan mat och duger inte musslor är man hungrig. Haha, Stormis protest-svälta sig själv? Knappast!

Imorgon är det onsdag och jag har tid till tandläkaren för att operera bort en av mina visdomständer, HYYII!! Jag är supernervös, hatar tandläkaren nästan lika mycket som ordet "operera". Troligtvis är det inget att vara rädd för, men lika rädd är jag för det.
Hovslagaren kommer först på torsdagen, så får se vad vi hittar på men sötisen imorgon.

Mr T. kommer på lördag, och då har han lovat hämta med sig bräder så att jag kan plocka fram min artistiska sida och förverkliga mig själv med att laga fantasifulla hinder :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar