söndag 26 maj 2013

Terassäsongen öppnad

Jag vet, jag är väl en månad eller så efter alla andra, men bättre sent än aldrig.

Efter jobbet igår lagade jag Blixten-tårtan färdig tillsammans med mamma. Min sysslings son frågade helt själv med en tvåårings tindrande ögon om han kunde få en Blixten-kaka. Självklart skulle han ha en Blixten-kaka!
Vi var också bjudna på kalaset, var jag råkade få en ny tårtbeställning, en Barbie-kaka. Med denna takt blir det ju snart att byta bransch. Nädå.

Efter kalaset åkte jag till stallet. Klockan var närmare åtta på kvällen och vi hade planer på att gå ut senare, så medan Sandra gick i duschen longerade jag Stormisen. Han gick riktigt fint, lite stelt i höger varv. Dock kan jag förstå en viss stelhet efter galoppturen då han inte är riktigt van med så mycket fri galopp i kuperad terräng.
Såret håller på att läka ihop fint,och han är inte heller oren mera på grund av det, skönt!

Då Stormisen stod i stallet igen var det Ekenäs och Albatrossens terass som gällde för detta glada gäng. Vi mötte upp med några gamla vänner som jag inte sett sedan jag vet inte hur länge, och fun was had! Vi pratade, skrattade och skämtade, ett fint slut på en lyckad dag. Och hela sommaren ligger ju framför, med nya löften som försommaren alltid har. Det var en otroligt bra början på det också.

Troligen blir det ingen planbesök idag, men det går ju lika bra hemma så ridning blir det. Transporten är på villovägar, men kanske vi hinner i veckan :)


Stormisen säger moi moi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar