torsdag 23 maj 2013

Shockemöhle, Horze & Wintec

Idag är en stallfri dag så får Stormisen vila sitt enligt honom väldigt sjuka bakben. Hoppas att han är frisk imorgon så gör vi en länk i terrängen.
Mr T åkte tillsammans med sina kurskompisar iväg till Irland idag, jag är grön av avund! Önskade mig en connemara-ponny som tuliainen, men tror att det kan misslyckas så har inte så höga förväntningar.. ;)

Stormisens regntäcke läckte ju som ett såll, så jag köpte ett nytt från jobbet åt honom idag. Det är ett ofodrat blårutigt highneck-täcke från Horze. Hoppas evinnerligt på att detta täcke håller lite bättre än det andra. Det gamla höll nog slask, men inte regn.
Sedan har jag också syndat lite idag. Vi hade ett Schockemöhle-schabrak i färgen latte (allroundschabrak) kvar på jobbet, så kunde inte motstå frestelsen. Jag är som bekant en riktig sucker för Schokemöhle ^^, Jag resonerar med att om Mr T får åka till Irland utan mig, ja då behövs det lite plåster på såren.

Jag har också gjort en väldigt bra deal idag. Jag har haft min Kingston dressyrsadel ganska länge till salu på nätet, och har nu fått en frågan om jag går med på att byta min dressyrsadel mot en brun Wintec Cair close contact. Öh, JA! Wintec är ju den billigare, syntetiska modellen av Bates, den sadel jag velat ja till Stormisen. Jag hade allvarligt tänkt köpa Bates-sadeln nu till tävlingssäsongen, men detta kom ju som ett skänk från ovan. Batesen går ju på dryga 2000, så ett byte mot den billigare varianten passar mig perfekt. Dock kommer jag nog någon dag att köpa skinnvarianten :)




<3


Wintec close contact



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar