torsdag 4 juli 2013

Vänster varv: check!

Idag har jag longerat min fina stjärna, och i vänster varv gick han väldigt bra idag. Höger varv kan man inte säga samma sak om, men så är det bara, det blir nog bra :)

Då jag kom till stallet lyckades jag få ut ponnyn ur hagen utan elchock, framsteg! Han tittade nog lite suspekt på porten, och gav tillochmed en liten frust. Följde snällt efter dock, knasponnyn.

Jag fixade honom färdig, han longerades i sadel och träns och med gummisnodden på det lösaste. Vi gick ner till hölandet, idag var rundbalarna som gamla kompisar, ingen fara alltså.
Jag började i vänster varv, och han gick fint. Han höjde ryggen och jobbade ganska exakt vid lod. Han brukar gå lite bakom lod tycker jag, förklaringen är väl att han inte riktigt orkar bära sig korrekt ännu, men idag var det fint, jeij! Han var inte alls stel och inte så himla seg heller, bakdelen hölls också där den skulle.
Synd så gick det inte lika bra i höger varv. Han var inte oren, men han var ganska rak och ville inte böja sig. Jag höll honom på en ganska stor volt för att göra det lite lättare, men långt ifrån lika fint som till vänster. Nåja, vi tar det med ro så blir det nog bra :)

Då vi var klara pysslade jag om honom en stund och sedan fick han och hagkompisen sitt kraftfoder. Nöjt mumsade de i sig medan jag plockade ihop lite skinnutrustning som jag tog hem för att utföra en grundlig rengörning.
Då de var klara fick han en godnatt-puss och så fick han gå tillbaka till hagen till sin kompis.

Imorgon får vi se vad vi gör, kanske han borde få gå lite bommar och ta några små skutt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar