fredag 19 juli 2013

Smiling in the rain

Äntligen, idag kom det efterlängtade regnet! Eller ja, det började regna redan på natten hemma, men huvudsaken är att det regnat :D

Då jag kom till stallet höll Sandra på att fixa Barbie och Pale klara, så vi gav oss ut på en liten travlänk. Jag körde Barbie medan Sandra höll Pale som handhäst. Vi hade sådan tur att vi klarade oss undan regn, mitt emellan skurarna, för då vi precis kommit hem och hunnit få in hästarna i stallet började det ösa ner på nytt. Det är nog behändigt att kunna ha en hästsom handhäst, två flugor i en smäll och man sparar massvis med tid.

Typiskt min tur så gick det ju inte att rida idag då alla ställen vi brukar rida på är gräsbevuxna för tillfället och blivit väldigt hala. Stormisen blev longerad med full utrustning och gummisnodden löst istället. Idag hade hanigen helt bra med energi och gick i en fin och lite högre form. Han var inte heller stel, aningen oren till höger i början, men det blev bättre.

Smutsig var han också, riktigt som ett litet lertroll. På måndag tänkte vi dra bort skorna och verka honom, så vi får nog ta och tvätta honom på samma gång.

Nu sitter jag här hemma (ensam, buu!) med två nytvättade schabrak och en hög med utrustning som borde putsas och smörjas. Tänkte vara så hurtig och stiga upp imorgon tidigt och putsa allt då. På eftermiddagen bär det av österut och på söndag skall vi fira Adeles födelsedag, jestas vad tiden går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar