lördag 6 juli 2013

Bomträningar

Denna text skulle ha kommit upp igår, men då jag kom hem från stallet hade min bror och brorsbarn kommit på besök, så det blev inte av. Men det kommer nu :)

Då jag kom till stallet skulle Sandra och Anna rida dressyrlektion för tränare, så jag hann  precis bära lite hinder innan lektionen så jag kunde titta på en stund. Det har den senaste tiden kommit tre nya hästar till stallet, kul då det händer! En av dessa hästar är Annas nya häst, en fin valack.
De red nere på hölandet, så jag passade på att fotografera lite och sög upp all information som jag bara kunde.

Då lektionen var över hämtade jag Stormisen från hagen tillsammans med tränaren som ville träffa honom. Han fick beröm över att han var söt och väldigt snäll :)
Det var ju lite bomträning på schemat idag, så jag fixade honom färdig med hoppkläder.
Träningen var på en ganska liten del av en vall, men bara bra att öva lite svängar och vägar. I början var han nog ganska barnslig och fjantade sig, vi fick publik i form av stallskompisar i början, och då de lämnade oss med hästen blev han ganska odräglig, helt som om han blivit lämnad ensam i världen. Klantponny.
Han lugnade ner sig efter en stund, och slutet av träningen gick bra.
De red mycket bomar och skuttade också ett litet kryss.

Den senaste tiden tycker jag att han börjat bära sig mycket bättre, och han orkar också gå så längre. Vilken synd att han blev stel, men det skall nog tas igen :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar