måndag 8 juli 2013

Dagens dressyr

Min häst har aldrig varit så duktig och gått så vackert som han gjorde idag. Sandra red dressyr med honom på hölandet, och det var verkligen trevligt att titta på.

Då jag kom till stallet hämtade jag honom från hagen och så gjorde vi honom klar inne i stallet. Han verkade lite trött och stod och halvslumrade nöjt medan vi pysslade om honom. Då han var klar satt Sandra upp och vi tassade ner till åkern.

Det var en mycket trevlig syn att se träningen idag. Han började gå vackert nästan direkt, och så löpte det på hela passet.
Han hade energi bakifrån och egen motor idag, så den energi han bjöd på igår fortsatte idag.
Sandra travade honom ganska mycket och började med att trava honom i 8:or för att få böjlighet och det fick hon. I slutet av passet red de ökad trav och det flöt vackert och han längde verkligen stegen ordentligt.

Han bär sig bättre nu, och med bättre kondition, energi och massa så borde det ju gå framåt. Hoppas verkligen att det fortsätter såhär, då borde han vara ganska fin i slutet av sommaren :)
Imorgon blir det väl mera träning på hölandet och på onsdag är jag ledig så då är planen att köra ut en länk med honom, kul!

Själv har jag haft ryggen dålig den senaste veckan och nu är den verkligt sjuk. Min rygg är lite sjuk mest hela tiden, men mera än vanligt nu. Sedan igår har min finurliga kropp kombinerat det med illamående och lite magkramper, så det är lite tröttsamt. Hoppas dock att det skall ge med sig till torsdag, då vill jag rida! Basta!


Trevliga små gäster i stallet













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar