onsdag 3 juli 2013

Idag var en lite bättre dag

Idag gick det bättre än igår, inga höjdare ännu men mycket bättre än igår. Både jag och Stormisen råkade få ström då jag tog honom ur hagen, kanske det var därför han var lite piggare.

Sandra skulle just rida Pale då jag kom till stallet, så jag passade på att klättra upp på en av de färska rundbalarna och agera fotograf. Pale var fin som vanligt, det är kul hur man kan lära sig nytt bara av att titta på och observera då andra rider.

Då de var färdiga plockade jag ponnyn från hagen och fick tydligen hjärnsläpp och glömde bort att det går ström från hagen bredvid. Det var en knut där handtaget var så jag tog lugnt i tråden och skulle knyta upp knuten.
BZZZZZTTTT!!
Ojojoj, där var visst ström, både jag och satckars ponnyn fick oss en rejäl stöt, det är ett under att han inte slät sig då jag hade klämt fast grimskaftet mellan knäna. Nåja, dumt huvud så får tydligen hästen lida, men jag tror nog han redan förlåtit min dumhet. Och ja, jag känner mig rejält korkad.

Jag fixade honom klar medan Sandra klädde av Pale, och så gick vi ner till hölandet. Rundbalarna var inte fullt så farliga idag. Dagens ridning gick bättre än igår, även om det inte gick så bra som det gått som bäst så var han lite mera med på noterna idag. Lite stel är han och vill svänga ut baken lite på volt, men det går väl över med mera träning och mindre stelhet.
Han bjöd på några ganska fina galoppfattningar idag också. Det är en hiskeligt lång väg kvar, men sakta men säkert :)

Idag fick jag hem min nya telefon som jag beställde förra veckan. Jag har nu då flyttat mig till en ny era, nämligen smart-telefon-eran. Jag är inte alls säker över mitt val och kommer säkert ångra mig tusen gånger om, men man måste väl pröva. Det framkom dock att telefonskrället kräver ett mini sim-kort, så skall försöka få ett sådant fixat imorgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar