måndag 28 april 2014

Tävlingsinriktad helg

Godmorgon på er! 
Det är en helg kantad av tävlingar, hästar och jobb som ligger bakom och nu är det riktigt skönt att bara sitta här med en kopp kaffe innan man tar tag i dagen och allt som skall göras. Jag tror jag skall fixa mina ute-kaninburar i skick för sommaren så får mina sötnosar komma ut så småningom och så borde jag kanske kratta lite. Får se, får se. Jag skall börja med att rita den sista bilden till examensarbetet, konvertera det till pdf och så skicka iväg det på bedömning och beställa inbundna versioner av dem.

På lördagen var det alltså dressyrtävlingar i Billnäs. Jag dök upp i Fagerdal på morgonen och så styrde vi vidare mot Pale för att fixa honom shiny inför tävlingen, packa grejena och styra mot Billnäs.
Det var massor med deltagande i klassen vilket också betyder massor med folk, hästar och transporter. Kul med happening!
Vi lastade ur, fixade Pale klar och så bar det av mot uppvärmning och senare start. Resultatet från årets dressyrdebut landade på första utan rosett, något att vara riktigt nöjd över tycker jag.
Då vi kört Pale tillbaka till stallet kom vi ännu en sväng via Billnäs och kollade några starter innan vi styrde mot Fagedal. Vädret var ju det bästa, dock var undertecknad aningen klantig och lämnade kepsen hemma, detta resulterade att jag brände mig i pannan. Typiskt.
På eftermiddagen hann jag hem en sväng för att duscha och skumma lite i nyaste Horse and Rider innan jag styrde tillbaka till Fagerdal för en chill kväll med några cider och lite soffhäng.

På söndag var det dags för hopptävlingar i Grann. På morgonen dök jag åter upp i Fagerdal innan vi tillsammans körde till stallet. Det var ingen liknande stress på söndag med transporter och liknande, så det var skönt. 
Vi borstade och fixade honom klar och lät honom sedan stå i boxen. Vi kollade in kryssklassen innan Sandra sadlade honom och började värma.
Första klassen gick fint och Sandra och Pale kammade hem en andra palcering. Andra klassen hade ganska sneva svängar och kluriga avstånd, här kom de in på en fjärde-placering. En väldigt fin tävlingsdag alltså :)
Efter tävlingarna hann vi äta en snabb lunch innan jag drog iväg på kvällstur. Jag var hemma runt 21.30, och ojj vad jag var trött. Nu är det skönt med två dagar ledigt (från jobbet ;) ) så att jag orkar ta första maj i jobbets tecken.

Ha en fin dag allihopa!

Fredagsåk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar