tisdag 15 april 2014

Done and DONE!

Ojoj vetni, idag är det över. Examensarbetet presenterat med god respons, så ingen kan vara gladare än jag för tillfället! Vi skrev också mognadsprovet, frågan jag valde var Finnhästens färgers historia samt finnhästens inflytande på andra raser. Ingen svår fråga enligt mig så det borde inte heller vålla några som helst problem. Det är så skönt! :D

Efter skolan var jag och handlade med Lotta, vi hittade oss senare i Naturelife vid torget och ögonshoppade så mycket kul. Jag köpte en kokosolja (doftar gudomligt och verkar suverän som hudolja, smaken är det heller inget fel på), betakaroten (jag bränner mig illa väldigt snabbt och då mamma fick hudcancer vill jag försöka undvika att bränna mig så långt det går), en ekologisk samt naturlig deodorant med frisk doft av acai och så hittade jag ett ekologiskt läppfett utan kemisk smörja med mjölk och honung i matbutiken. Jag har nog snöat in lite på det här med naturprodukter, men om det är bättre för kroppen så varför inte? Om jag skall välja mellan eko och närproducerat väljer jag närproducerat i alla väder då vi har ett så himla rent jordbruk i Finland, men om produkten är naturlig och ekologisk kan man ju se det som ett litet plus i kanten.

Då vi kände oss väldigt naturliga och ekologiska hoppade vi i min gamla Volvo från 1979 med avgasvärden som inte är av denna värld, men denna nyfunna ekokänsla kanske balanserar ut det en aning :D Jag körde hem Lottus och styrde mot stallet.
Då jag kom till Fagerdal fodrade vi hästarna dagshö innan vi började med en kaffepaus och planerade dagen. Vi tänkte att vi nog sparar mest tid om Sandra åkte till Pale och motionerade honom medan jag fixade stallet hemma, så sagt och gjort. Jag höll på att fylla hönätet då hon kom tillbaka hem, så jag blev precis klar, haha. Jag hämtade upp Stormis och ryktade igenom honom då han nyss hade rullat i svart mylla. Svart mylla! Duktig ponny.. -.- Han fick hoppa några studs på volten idag igen, det gick bättre än senast men några rev han då han blev lite tröttare mot slutet. Galoppen på volten har blivit så mycket bättre denna vår. Den är inte bra men betydligt mycket bättre än vad den var under vintern.
Jag promenerade honom en stund efter passet innan han fick gå in för att torka och vila.

Nu var det tid för middag, nudlar med en krämig gryta med kött, grönsaker och chili, oj så gott! Efter middagen tog vi hundarna med Sandra och gick ut på promenad. Det var riktigt skönt att sträcka på benen tillsammans med hundarna, dock var det inte lika skönt då vi pustade upp för en brant backe, huah! Dagens motion är nog under kontroll ;)

Då jag kom hem och hoppade i duschen prövade jag mitt nya glanschampo med flytande keratin, min nya acaideodorant samt smorde in hela mig med kokosolja efter duschen. Nu känner jag mig som en ny människa. Smorde också mammas operatinssår med kokosolja i hopp om att det skulle bli lite mjukare samt sluta klia så mycket.

Nu skall jag snart söka mig till kojs. Imorgon gäller skolan på morgonen, stallet efter det och sedan hem, dra på sig Skuffishalaren och så Kårken. Good times!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar