måndag 28 april 2014

Dagens

Hej peeps!
Idag var jag ledig, hur skönt var inte det? Lämnade min sköna säng runt 08 då mamma och pappa hade fixat kaffe och frukost, hej bortskämda barn :)

Efter lunch styrde jag mot stallet i det varma försommarvädret, idag har jag inte ens lyckats bränna mig! Jag mockade innestallet, fyllde vatten och fixade kraftfodret innan jag umgicks en stund med Channa och Pia och pratade strunt. Då Sandra kom hem fixade vi Sindi klar för longering och efter hennes motion tog vi ut Barnie och Stormis på en tur med kärran.
Stormis har gjort allt möjligt kul idag. Jag prövade spela fotboll med honom, detta missförstod han dock totalt och gav upp efter några snusningar på bollen och gick för att äta hö istället. Så var vi ut på länk och så har vi betat vårens första betning samt sköljt av honom (bara så att han kunde gå och rulla sig det första han gjorde i hagen..).

Efter att jag kom hem har jag inte gjort någonting klokt förutom att jag varit i duschen. Jag har dock kollat en god stund på Ullareds blogg och knepat ihop en inköpslista/vill-ha-lista/håll-ögonen-uppe-efter-detta-lista då resan ditåt går om mindre än två veckor. Det skall bli så jäkla kul! Kryssning, roadtrip, hotellveckoslut och inte att glömma GeKås-besöket, och allt tillsammans med bästaste Malin! Wippii!!

Imorgon då? Fixa på sista skolarbetet (genetiktent) EVER, stallet och så en promenad med Malin. Om det inte regnar förstås. Det ser lite regnsjukt ut nu, dock lär väl ingen smälta heller :) Ha en fin morgondag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar