tisdag 22 april 2014

Jobb samt de där sista eländiga skoluppgifterna

..ja så har vi visst den sista tenten imorgon också :) Jag fixade nyss klart det sista jag hade kvar på praktikboken och nu fixar jag en inlämningsuppgift till Investering och finansiering samt läser på tent inom samma fascinerande ämne. Efter detta har jag kvar en bild till examensarbetet (som jag har på datorn) samt byta ut två ord i mitt engelska abstrakt så att jag kan skicka in det till inbindning. Sen är det en hemtent i avel och genetik som jag har halva klar som bör göras och så tadaa! Nybakad Agrolog! Wippii!

Igår åkte jag till stallet vid lunch, fixade klart allt samt började städa den hage som vi brukar använda som ridplan. Sandra ringde på eftermiddagen och bad mig knäppa på kaffe så det blev en välförtjänt paus i arbetet. Jag har inte haft så stora problem med min fot i stallsjobbet, men att städa hagarna samt släpa en överfull och hiskeligt tung skottkärra med skit över något som liknar en plöjad åker på sina ställen, ja det gjorde inte bra. Nåja, envist huvud så får tydligen foten lida..
Efter kaffepausen trenade vi lite höpåse och kratta med Stormisen innan vi longerade honom med longeringshjälpen. HAn har blivit så finurlig sedan han blev rädd för dörren som slog på skullen och demolerade min fot, nu tycker han att han är rädd för alla vardagsgrejer som han inte varit innan. Suck. Träna, träna, träna..

Idag var jag på jobb som sagt, det gjorde inte bra till min fot men sådant får man ta. Jag kan ju inte direkt "ligga hemma" (årets överdrift!) hur länge som helst på grund av en sådan liten bagatell. Nej då. Imorgon har jag tent på morgonen och så har jag kvällstur så jag hinner inte till stallet, vilket jag inte hann idag heller då vi samåker med mamma och jag har tenten och skolgrejerna. Stormisen får massage idag, men snälla Sandra håller honom under uppsyn så länge.
På Torsdag blir det däremot stall och på Fedagen kommer tandläkaren för att kolla in och fixa tänderna på våra gullebarn.

Nej hörni, nu skall jag fortsätta med mitt aktiva och flitiga studerande så hörs vi senare. Tudiluu! :)


Alltid bra med en stjälpande hand :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar