torsdag 17 april 2014

Sadelfunderingar

Här sitter jag nu, med min sjuka fot och känner mig som en invalid, typ. En misslyckad sådan :D Jag klarade av en shoppingresa för mat till Karis tillsammans med mamma, men jag kände mig mest som en attraktion där jag vinglade fram på ett ostadigt ben och en krycka. Haha, the joke's on me peeps ;)
Fixade nyss ett skolarbete så jag kan stryka det från listan, nu är det bara två kvar, wippii!

Nu då jag har så  mycket fritid har jag surfat runt lite bland sadlar då vi kommit fram till att Stormisens hoppsadel nog inte är den perfekta för honom. Då Sandra prövade den på Pale här om veckan så ansåg hon att den var sned. Dock hoppas han så lite så jag anser att han klarar sig med den tills vi har en ny. Men till saken, jag surfade runt lite och kom in på Globus' sidor. Globud är ju inte den högsta eliten, men inget skräp heller. Och Stormisen behöv verkligen inga elitsadlar :D Det vore ju lite skrattretande att ha en värdefullare sadel än häst ;)
Anyway så hittade jag två enligt mig fina sadlar. Och man vet ju inte när man behöver nya sadlar? ;)

Hoppsadel Tekna A-line

En syntetsadel i skinnliknande material samt mikrofiberskinn som är enkelt att hålla rent. Den är också rak i bommen så den borde passa prinsen.

Priset för underverket är 5 050 kronor, så det borde väl landa på dryga 500 euro. Inget grymt pris enligt mig.
212865-75brun2
globussportwebshop.se

212865-75brun2
globussportwebshop.se

212865-75brun2
globussportwebshop.se


Dressyrsadel Tekna S-line

Samma material och form som på hoppsadeln.
Priset för denna ligger på 6 350 kronor, blir det typ 650 euro?


212165-75svart2
globussportwebshop.se
212165-75svart2
globussportwebshop.se


Jag tycker dessa två är riktigt fina, och priset är helt ok. Jag är nöjd med min Wintec-dressyrsadel som jag har för tillfället, men det är väl aldrig fel att drömma?

Till slut måste jag visa det coolaste i sadelväg som jag sett på länge :D

212740-55rosa2
Tekna A-line Junior
globussportwebshop.se



2 kommentarer:

  1. jag kan inte se bilderna på hopp och dressyr sadeln, bara på den längst ner??!! har nån annan samma problem?

    SvaraRadera
  2. nähä skit i den kommentaren, jag kan visst se dom ;) måste ladda sidan på nytt bara!

    SvaraRadera