fredag 11 april 2014

Error

Hej :)
Nu är jag trött, bara så jäkla trött. Trött i kroppen, trött i psyket. Öm i kroppen, öm i psyket. Kom nyss hem från Thorsborg var vi satte i gång inför morgondagen tillsammans med Malin, Majava och Conrad. Jag fick en blixtrande huvudvärk typ direkt då vi kom till lokalen, och den ville inte ge med sig. Det att vi försökte få musikanläggningen att fungera med varierande resultat gjorde inte saken bättre, speciellt då vi fick lite bakslag och det blandades med stress. Inte bra. Nu har vi dock allt fixat och det gäller bara att kicka igång alltsammans. Awesome!

Dessa två dagar har jag varit på jobb, i stallet samt besökt Nina och Anton. Hos Nina och Anton pratatde vi strunt, drack kaffe och såg ohyggligt många avsnitt Ghost Adventures. I ett avsnitt besökte de Bachelor's Grove (den mest hemsökta gravgården ivärlden) och i ett annat besökte de Edinburghs undergjordiska värld. Jag hade lite hoppats på att de skulle besöka Mary King's Close men det gjorde dom inte, dock var de till Greyfriars Kirkyard, dit har jag varit :) Två riktiga höjdaravsnitt med andra ord :) I de andra avsnittetn besökte de bland annat en ö i Venedig var det funnits ett mentalsjukhus samt människor smittade av pesten, ett övergivet sjukhus samt katakomberna som sträcker ut sig under Paris. Det är ett intressant program, även om man inte skulle råka vara intresserad av det övernaturliga så får man alltid bra historielektioner :)

I stallet flyter allt på som det skall, idag fick Stormisen sin första riktiga motion efter vaccinationen. Han blev longerad med en pessoa, en typ av longeringshjälp. Selen hjälper till att ta med bakbenen, och han visade faktist riktigt skaplig bakbensaktivitet mot vad han brukar. Inget fel där.
Idag har vi också sysslat med plastpåseträning, eller mera exakt plasthanskträning. Stormisen har inget problem med latexhanskar, men Gud nåde om man tar på sig ett par prassliga plasthandskar, ja då faller hela hans värld i bitar. Suck.

Nä, nu tänker jag söka mig mot sängen. Imorgon åker jag till stallet på förmiddagen innan jag susar hem tillbaka för att fixa mig och allt annat klart inför kvällen. Sov gott alla fina :)


Ford Anglia. Antons födelsedagspresent av lilla mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar