måndag 21 april 2014

En hektisk påsk

Hej alla! Hoppas ni haft en fin påsk och fått massvis med påskägg :)

Min egen påsk har varit lite hektisk och kantad av tur-i-oturen. Stormisen bestämde sig för att mosa min fot (som jag nästan kan gå på nu, men ovanpå foten får man inte röra då det gör så jäkla ont!) på torsdagen och mamma krockade med en jäkligt stor älg på fredag. Hon klarade sig totalt utan skador och bilen kom också ganska enkelt undan, så stor tur i oturen där.
Förutom detta har det varit en lyckad påsk.

På fredagen drog jag till Fagerdal, vi bakade en paj med skinka och ananas och så kom Nina, Anton och Sofia på besökför sommarens första grillkväll med paj, grillmat och Fresita. Vi passade också på att löslongera alla hästar vilket var uppskattat.
På lördag åkte jag till stallet på dagen. Vi fixade klart, drack kaffe och så blev min pärla riden. I slutet av passet höjde vi upp bettet ett hål, och vi tror att vi fick ett bättre resultat då, men det återstår att se nästa gång. På lördagskvällen samlades nästan hela Svartå-gänget nere hos Majava. Medan pojkarna spelade fotboll passade jag och Malin på att ta det riktigt lugnt och busa lite med Majavas New Founland-valp med jämna mellanrum.
På söndag dekorerade jag och mamma Barbie-kakan på morgonen innan jag susade upp till Malin för påsklunch. Vi frestade våra smaklökar med en sallad gjord på babyspenat och isbergssallad, dropptomater, rågkrutonger, salladsost, avocado och kycklingbröst (stekt i kokosolja ^^ ). Det var ingen dålig lunch kan jag berätta, oj jäklar vad gott! Till dessert festade vi till det med årets första färska jordgubbar och en mojito. Heaven.
Efter lunchen levererade vi Barbiekakan till födelsedagsbarnet och blev bjudna på födelsedagskaffe på samma gång. Kakan blev verkligen uppskattad av den femåriga lilla prinsessan :) Efter kaffet susade jag mot Fagerdal och spenderade kvällen där med en rejäl dos Australien. Perfekt!

Nu skall jag koncentrera mig lite på de sista skoluppgifterna innan jag styr mot Fagerdal igen. I detta vackra väder går man sönder om man tvingas sitta inne. Ha det gött! :)


Foto: Torrövning (y)
Torrövning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar